مدیرکل مدیریت بحران استان در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

وجود تعامل و هماهنگی لازم بین کارگروه های مدیریت بحران آذربایجان شرقی

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: تعامل و هماهنگی لازم بین کارگروه های مدیریت بحران استان وجود دارد.

کد مطلب: ۶۸۸۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

خلیل ساعی در حاشیه نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه شاهد مهدیه ناحیه 3 تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: تفاه منامه ای که در سال 1381 بین وزارت تحقیقات، علوم و فناوری و وزارت کشور و آموزش و پرورش با همکاری صدا وسیما و جمعیت هلال احمر منعقد شد قرار شد تا 8 آذرماه هر سال مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدار برگزار شود و امسال نو زدهمین دوره برگزای مانور است.

وی افزود: از سال 1394 تغییر رویه ای در برگزاری مانور را داریم و آن هم این بود که موضوع مانور مدرسه ایمن- جامعه تاب آور می باشد و منظور از جامعه تاب آور کسانی هستند که اطراف مدرسه زندگی می کنند باید آموزش های لازم را ببینند تا اگر حادثه ای اتفاق افتاد بتوانند این مدرسه را به عنوان پایگاه قرار دهند و کار امدارسانی را انجام دهند.

وی ادامه داد: سه سال است که با این رویه پیش می رویم و هر سال ضمن این که مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس برگزار می شود به صورت پایلوت هم یک تعداد از مدارس انتخاب می شوند و افردای که در اطراف آن مدرسه زندگی می کنند در این مانور مشارکت داده می شوند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی تصریح کرد: دانش آموزان انتقال دهنده آموخته های خود به خانواده در همه زمینه ها هستند و این مانور نیز از این قاعده مستثنی نیست و در صورت علمی شدن این موضوع است که اگر حادثه ای رخ داد قبل از رسیدن امداد گران می توانند برای افراد آسیب دیده کمک کنند و در برابر حوادث مقاومت داشته باشند.

ساعی در خصوص آمادگی مدیریت بحران استان برای مقابله با حوادث گفت: خوشبختانه در استان ما تعامل و هماهنگی خوبی بین کارگره ها وجود دارد و جلسات و مانورهای زیادی در سطح استان برگزار می شود تا ضمن شناخت همدیگر بتوانیم با هم هماهنگ شویم.

وی با بیان این که حادثه همیشه اتفاق می افتد و قابل پیش بینی نیست و باید همیشه برای مقابله با آن آماده باشیم، ادامه داد: مدیریت بحران استان امر سیاست گذاری، هماهنگی و برنامه ریزی بحران را بر عهده دارد و برای این منظور 14 کارگروه های تخصصی را داریم و در هر حادثه یک کارگروه مسئولیت کارها را برعهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار