وقوع جرایم جنایی زائیده کم‌کاری برخی سازمان‌ها

رئیس پلیس آگاهی ناجا از افزایش ۹۰ درصدی کشف مجموع جرایم جنایی در سال جاری و سال های گذشته خبر داد و گفت: هیچ پرونده ای از حوزه جنایی نباید از روی میز تا هنگام کشف، کنار گذاشته شود.

کد مطلب: ۶۸۸۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سردار محمدرضا مقیمی در همایش روسای ادارت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی سراسر کشور، اظهار داشت: وقوع جرایم جنایی زائیده کم کاری برخی سازمان ها و سایر ارگان های دخیل و اثر گذار است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با جرایم جنایی، گفت: کشف پرونده های جرایم جنایی در کمترین زمان و کیفیت کشف این پرونده ها از شاخصه های مهم این حوزه می باشد و توانمندی کارآگاهان، گواه آن است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه ملاک ما در حوزه جرایم جنایی کیفیت کشف است، تصریح کرد: ارزیابی جرایم دیگر بیشتر عددی و کمی است اما جرایم جنایی متکی بر هوش، استعداد و توانمندی افسران مجرب می باشد و قدرت تجزیه و تحلیل کارآگاهان در این رابطه نقش تاثیرگذاری دارد.

وی از افزایش ۹۰ درصدی کشف مجموع جرایم جنایی در سال جاری و سال های گذشته خبر داد و تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم، بهره برداری از توانمندی ها و امکانات است، با توجه به حساسیت این حوزه اعتبارات زیادی به جرایم جنایی اختصاص داده می شود.

این مقام بلند پایه انتظامی به آسیب شناسی پرونده های جنایی تاکید و بیان کرد: استفاده از روانشناسان، جامعه شناسان و متفکران دانشگاهی به عنوان مسئول آگاه در زمینه جرم برای آسیب شناسی رفتار مجرمانه و جلوگیری از تکرار جرم، بسیار مهم و ضروری است.

وی به بازتاب واقعی یا غیر واقعی وقایع در شبکه های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: انتشار جنایات در جراید، فضای مجازی و... ضمن تشویش اذهان عمومی موجب انعکاس سریع این جنایات و افزایش خشونت در جامعه می شود.

سردار مقیمی بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم جنایی و تاثیر آن در کاهش وقوع تاکید و تصریح کرد: این گونه جرایم همانند جرم سرقت کمتر قابل پیشگیری است اما وظیفه کارآگاهان جنایی در صورت وقوع، پیگیری جدی آن می باشد که باید صادقانه و بدون وقفه دنبال شود.

وی با اشاره به راه اندازی کمیسیون پرونده های مهم جنایی، تاکید کرد: هیچ پرونده ای از حوزه جنایی نباید از روی میز تا هنگام کشف کنار گذاشته شود.

رئیس پلیس آگاهی کشور خطاب به روسای ادارات مبارزه با جرایم جنایی گفت: پیگیری مستمر پرونده های جاری و معوقه از موضوعات مهمی است که هر یک از شما بایستی جزئیات اطلاعات هر پرونده را بدانید.

وی به افزایش سهم تحقیقات کارآگاهان در کشف پرونده های جنایی اشاره و بیان کرد: اقدامات فنی، اطلاعات جنایی، اشراف اطلاعاتی و تحقیقات میدانی در کشف پرونده ها از اهمیت بسزایی برخوردار است که به طور قطع افسران جرایم جنایی آن را سرلوحه کاری خود قرار می دهند.

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: همه موضوعات در این حوزه، دارای حساسیت است که باید این گونه پرونده ها با اولویت آنی، حداکثر توان و با بهره گیری از کلیه امکانات به آن پرداخته شود.

رئیس پلیس آگاهی کشور در خاتمه بر مسئول سازی سازمان های موثر در وقوع جرایم جنایی تاکید و تصریح کرد: توقع مرکز از استان ها در رسیدگی و کشف پرونده ها، بسیار زیاد است؛ همکاران ما در استان ها باید نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرند تا بتوانیم موقعیت مناسبی را امسال و سال های آینده داشته باشیم که به طور قطع هر آنچه که در مجموعه جرایم جنایی انجام می شود یک سابقه مهم و تاریخی برای پلیس آگاهی است.

گفتنی است، در خاتمه این همایش از سوی رئیس پلیس آگاهی ناجا به ۶ استان برتر به دلیل موفقیت در کشف جرایم جنایی، لوح تقدیر اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار