معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد:

برگزاری72 عنوان برنامه فرهنگی در هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: 72 عنوان برنامه فرهنگی ، مذهبی در هفته بزرگداشت و روز ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در حرم ایشان و بخش های مختلف شهرستان ری برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۸۸۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، عباس سلیمی در نشست ستاد هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: 25 عنوان برنامه فرهنگی تبلیغاتی، 22 عنوان مراسم مذهبی، 13 عنوان مراسم آیینی، 6 عنوان خدمات زائر و 6 عنوان برنامه رسانه ای در این ایام برگزار خواهد شد.
وی برگزاری آیین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم(ع)، جمع خوانی و خطبه خوانی، مدیحه سرایی، سخنرانی مذهبی، جشن میلاد ویژه شکوفه و نونهالان قرآنی را از مهمترین این برنامه ها اعلام کرد و افزود: برگزاری محفل انس با قرآن کریم و عیادت از بیماران بستری در بیمارستان های تهران و ری از دیگر برنامه های این هفته است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن تکلیف، گلباران و عطرافشانی قبور شهدای مدفون در آستان غبار روبی ضریح مطهر سه امامزاده بزرگوار « سید الکریم ، امامزاده طاهر که فرزند امام سجاد (ع)، امام زاده حمزه که برادر امام رضا(ع)» ، برنامه مسابقه فرهنگی ثواب زیارت به صورت اینترنتی و حضوری، اجرای طرح تلاوت هزاران ختم قرآن کریم اهدایی به حضرت عبدالعظیم(ع) و برپایی ایستگاه صلواتی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
سلیمی خواستار مشارکت همه نهادها و ارگان ها شد و افزود: در نظر داریم مراسم و آیین های امسال را هر چه بیشتر با شکوه خاصی برگزار کنیم.
وی از هر پیشنهاد و ایده فرهنگی و مذهبی برای برگزاری بهتر و مطلوب تر این هفته استقبال کرد و افزود: ستاد بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با مشارکت نهادهای مختلف و برگزاری جلسات متعدد تلاش دارد تا این هفته که به نام ایشان نام گذاری شده است و باتوجه به مقام والای حضرت عبدالعظیم (ع) و در خور شان آن برگزار کند و در این زمینه تلاش شبانه روزی می کند.
شایان ذکر است ،29 آذر تا پنجم دی ماه سال جاری( اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.
/خبرنگار:مهسا ایروانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار