معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا:

مانور زلزله و ایمنی دانش آموزان را برای روزهای سخت آماده می کند

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: در آموزش مانور زلزله، دانش آموزان با طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) آشنا می شوند

کد مطلب: ۶۸۸۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

فرزاد کریمیان در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: طبق روال هر سال مانور زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور برگزار می گردد و امسال نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار " مدرسه ایمن " جامعه تاب آور" در استان آذربایجان شرقی روز چهارشنبه به مورخه 88 آذرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از سال 94 تغییراتی در برنامه مانور زلزله بوجود آمده که با رویکردی از پایین به بالا علاوه بر دانش آموزان ، مسئولان مدارس کشور، مردم محلات نیز در برنامه مشارکت داده می شوند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: در رویکرد جدید ضمن آموزشهای لازم به دانش آموزان، تمهیداتی اندیشیده شده که سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله های مجاور مدارس ایمنی نیز ارتقا، یابد و از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محدوده مجاور مدرسه استفاده نماید.

کریمیان تصریح کرد: در این مانور آموزشهای لازم اعم از امداد و کمکهای اولیه - مکانهای خروجی و مکانهای امن ، اسکان اضطراری و دیگر تمهیدات به دانش آموزان و ساکنین محله داده می شود.

وی گفت: در این مانور از مدیریت بحران - شهرداری- صدا و سیما- و دیگر رسانه ها و آتش نشانی - سپاه - پلیس - اورژانس- هلال احمر - آب و فاظلاب - اداره گاز و شورای ایمنی محله دعوت به عمل می آید تا با حضور یکپارچه خود و مانور سهیم باشند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بیان کرد: لازم به ذکراست که در این آموزش مانور زلزله، دانش آموزان با طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) آشنا می شوند و با همکاری دیگر دانش آموزان که در سالهای گذشته در مسابقات شهرستانی - استانی و کشوری شرکت کرده بودند ، تجربیات خود را به دیگران دانش آموزان منتقل می کنند و دانش آموزان پایه هشتم آماده می شوند که با حضور پر شور خود در مسابقات شرکت کنند.

کریمیان اضافه کرد: امید است این دانش آموزان در هر خانواده یک امدادگر بشوند و از بروز هر گونه خطرات و آسیب جلوگیری کنند و با یاری یکدیگر خطرات را به حداقل برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار