معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش باید زمینه ایجاد شوق جستجوگری و کنجکاوی را فراهم کند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: دانش آموزان باید با روش های تحقیق و پژوهش از جمله روش کتابخانه ای ، توصیفی و تجربی آشنا باشند و آموزش و پررورش نیز باید زمینه ایجاد شوق جستجوگری و کنجکاوی را فراهم کند.

کد مطلب: ۶۸۷۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی در مراسم آغاز هفته پژوهش در دبیرستان نمونه دولتی الزهرای ناحیه یک تبریز شناخت مشکلات جامعه و پیدا کردن راه حل این مشکلات را در گرو تحقیق و پژوهش دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجانشرقی با بیان اینکه انقلاب ، جنگ و تربیت سه راهکار پیشنهادی فردریک مایر از جامعه شناسان بنام برای از بین بردن مشکل است، افزود: تربیت به عنوان مهمترین و موثرترین راهکار بیرون رفتن از مشکلات است.

وی خاطر نشان ساخت: آموزش و پرورش باید توام با پژوهش باشد و اگر این چنین باشد تاثیر گذارتر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجانشرقی ادامه داد: دانش آموزان باید با روش های تحقیق و پژوهش از جمله روش کتابخانه ای ، توصیفی و تجربی آشنا باشند و آموزش و پررورش نیز باید زمینه ایجاد شوق جستجوگری و کنجکاوی را فراهم کند .

علمی همکاری آموزش و پرورش، دانش آموزان و خانواده ها را در جهت بالا رفتن معدل میانگین زمان مطالعه و پیشبرد تحقیق و پزوهش چاره ساز دانست و از دانش آموزان خواست در شناسایی یک چیز و امورات روزمره به مسایل مختلف توجه کرده و از تحقیق و پژوهش بهره گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد لطف ا... پور در این مراسم ایجاد سوال در ذهن ، تبدیل کردن این سوال به مسئله و تحقیق برای یافتن راه حل مسئله را پژوهش دانست و گفت: پژوهش زمینه ساز رشد و توسعه ی جوامع است و جامعه بدون پژوهش به جمود و بی سوادی دچار می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز ادامه داد: با نگاهی به اموزه های قرآنی در می یابیم که چندین بار در آیات الهی به تحقیق و پژوهش توصیه گردیده است که تامل در خوراک و تغذیه ، تامل در پیدایش جانوران و سرزمین ها و ... از این نمونه هاست.

لطف الله پور در پایان یاد آور شد: آموزش و پرورش استان پس از 38 سال رتبه نخست کشوری را در زمینه تحقیق و پژوهش به خود اختصاص داده است .

شایان ذکر است که در پایان این مراسم از نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان همکاران در زمینه های پژوهشی بازدید بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار