مدیر کل آموزش و پرورش لرستان :

برنامه تعالی مدیریت مدرسه می تواند اهداف سند تحول بنیادین را محقق كند

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ،برنامه تعالی مدیریت مدرسه را مدلی کامل از حیث اهداف سند تحول بنیادین برشمردو گفت : این برنامه می تواند مدیران را در دستیابی به حیات طیبه کمک کند.

کد مطلب: ۶۸۷۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، خدانظر دریکوند در نشست هم اندیشی شورای معاونین اداره کل و روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها با مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت افزود : هر هدفی که مدیران در ساحت های ششگانه تربیتی بخواهند دنبال کنند در برنامه تعالی مدیریت مدرسه به درستی به آن اشاره شده و مسیر حرکت و تحقق اهداف هم به صورت کاربردی و عملیاتی ترسیم شده است .

وی در ادامه با اشاره به جامع بودن برنامه تعالی مدیریت مدرسه افزود : هر چقدر برنامه کامل و بی نقص باشد ،تازمانی که به مدرسه راه پیدا نکندو مدیر و کارکنان مدرسه به آن برنامه اعتقاد ،باور و اعتماد نداشته باشند ، توفیق چندانی حاصل نشده است .

دریکوند تاکید کرد : تمام فعالیت ها و برنامه ها برای این است که دانش آموزان را به حیات طیبه ه مد نظر سند تحول بنیادین است ؛ برسانند .

وی در ادامه افزود : همه شاخص هایی که می توانند ما را در تربیت انسان رشد یافته در دستگاه تعلیم و تربیت ؛ منطبق با اهداف سند تحول بنیادین کمک کنند در برنامه تعالی مدیریت مدرسه تدوین شده است و اگر مطابق این برنامه در حوزه های مختلف حرکت شود می تواند بهترو سریعتر ما را به اهداف کلان تعلیم و تربیت رهنمون سازد .

دریکوند در ادامه بر مشارکت خانه و مدرسه در تحقق اهداف این برنامه تاکید کردو ادامه داد : شرط لازم این است که مدیران ، خانواده ها و رسانه ها به این اهداف باور و اعتماد داشته باشند .

وی بر این نکته تاکید کرد که راهبر آموزشی زمانی می تواند تاثیر گذار باشد که اقتدار داشته باشد و اقتدار هم زمانی ایجاد می شود که مجموعه به مدیر اعتقاد و اعتماد داشته باشندو به شایستگی و لیاقت او اذعان کنند .

دریکوند تاکید کرد : اگر این اعتماد ایجاد شد ؛ مدرسه در مسیر تحقق اهداف قرار خواهد گرفت و اهداف کلان تعلیم و تربیت دست یافتنی خواهند شد. مدیر کل آموزش و پرورش لرستان مشخص شدن اهداف در حوزه های مختلف را نقطه قوت برنامه تعالی مدیریت مدرسه برشمردو افزود : در این برنامه دقیقا ً مشخص شده که در حوزه های مختلف ما به دنبال چه چیزی هستایم و مصادیق کاملا ً مشخص شده اند و اگر مدیران به این شاخص ها توجه کنند نیازی به ارسال بخشنامه به مدارس نیست .

دریکوند مستندسازی را آسیب این برنامه عنوان کرد و ادامه داد : ضمن اینکه مستند کردن فعالیت ها و برنامه ها به مدیران کمک خواهد کرد که آگاهانه گام بردارند ولی اگر این مستند کردن به مستند سازی تبدیل شود ما را از اهداف دور خواهد کرد .

وی تصریح کرد : اگر مدیران مطابق با برنامه تعالی مدیریت مدرسه حرکت کنند ،نقاط قوت و ضعف آنها مشخص می شود و مدیران بهتر می توانند به تحلیل وضع موجود بپردازند .

دریکوند تاکید کرد : کار تعلیم و تربیت باید با تبعیت با رضایت صورت گیرد و نباید تعلیم و تربیت با احبارو کراهت همراه باشد .

وی ادامه داد : تعلیم و تربیت اگر با کراهت انجام شود ، در دورن متربیان نهادینه نمی شود و نتیجه این تربیت در اعمال و رفتار دانش آموزان مشاهده نمی شود .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به ضرورت مشارکت در تعلیم و تربیت اشاره کردو افزود : بدون مشارکت خانواده ها ؛رسانه ها و نهادهای فرهنگی تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار