رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

مسیر ایمن برای دوچرخه‌سواری در پایتخت وجود ندارد

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره لاین‌های ویژه دوچرخه‌سواری در سطح شهر تهران گفت: مسیرهای ایمن برای دوچرخه‌سواری در تهران وجود ندارد و این مسیرها باید از سوی مدیریت شهری فراهم شود.

کد مطلب: ۶۸۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

زهراصدراعظم نوری در گفت و گو با خبرنگار پانا، با بیان اینکه استفاده از دوچرخه موضوعی فرهنگی است و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، اظهارداشت: فرهنگ استفاده از دوچرخه باید دربین شهروندان تهرانی ترویج شود و این مسئولیت بر عهده مدیریت شهری قرار دارد. وقتی شهروندان از دوچرخه استفاده می‌کنند، نباید احساس نارضایتی کنند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به استفاده زنان و دختران از دوچرخه گفت: درصدی از جمعیت تهران را زنان و دختران تشکیل می‌دهند که نباید برای استفاده آنها از دوچرخه محدویت وجود داشته باشد .

وی درباره ایمنی مسیرهای ویژه دوچرخه توضیح داد: مسیرهای ایمن باید برای دوچرخه سواران تعریف شود، در صورتی که هم‌اکنون اینگونه نیست و این مسیرهای ایمن باید فراهم شود چرا که دوچرخه سواری از سایر وسایل نقلیه متفاوت است. در سال‌های گذشته طرحی به صورت پایلوت از دانشگاه تهران تا کوی دانشگاه اجرا شد که حتی مورد استفاده دانشجویان هم قرار نگرفت، بنابراین اجرای اینگونه طرح‌ها در ابتدا به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

صدراعظم نوری با اشاره به ضرورت استفاده از وسایل نقلیه پاک در سطح شهر تهران گفت: امروز در برخی از کشورهای اروپایی 90 درصد جمعیت شهر از دوچرخه استفاده می‌کنند ولی ما در شهر بزرگ و آلوده‌ای همچون تهران هنوز نتوانسته‌ایم استفاده از این وسیله را جایگزین سایر وسایل کنیم.

وی همچنین به سهم مدیریت شهری در آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری نیز وظایفی برای رفع آلودگی هوا بر عهده دارد که در این زمینه علاوه بر پیگیری مطالبات شهروندان، باید اقدامات لازم انجام شود. علاوه بر این سیاست شورای شهر این است که استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی گسترش یابد تا افراد بتوانند به نزدیک‌ترین ایستگاه مترو دسترسی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار