استاندار اردبیل:

روزانه حدود سه هزار نفر از اتباع آذری از گمرک بیله سوار وارد کشورمان می شوند

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل گفت : به طور میانگین، روزانه سه هزار نفر از اتباع جمهوری آذربایجان از طریق گمرک بیله سوار وارد کشورمان می شوند.

کد مطلب: ۶۸۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اکبر نیکزاد که در مصاحبه اختصاصی با شبکه برون مرزی سحر سخن می گفت، افزود: با هدف پاسخ گویی هرچه مناسب تر به انتظارات میهمانان خارجی ، توسعه متوازن امکانات این گمرک از اولویت های کاری ماست.

وی با اعلام این که به دنبال پیگیری های انجام یافته ، مقدمات آغاز فعالیت گمرک اصلاندوز هم فراهم شده و انتظار داریم این مهم نیز به عنوان عاملی اثرگذار در تسهیل تردد اتباع دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به زودی محقق شود تصریح کرد : در صورت صدور مجوزهای لازم ، گمرک های تازه کند ، پارس آباد و آزادلو گرمی نیز فعال و در خدمت مسافران آذری قرار خواهند گرفت.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به وجود حدودا 380 کیلومتر مرز مشترک این استان با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد : انتظار می رود با پیوستن شهرستان های پارس آباد و بیله سوار استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری ارس ، افق جدیدی در حوزه مراودات قانونی دو کشور ایجاد شود.

نیکزاد در ادامه ، رویکرد دو کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر را یادآور شد و ادامه داد : پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یکی از پلیس های قدرتمند جهان است به طوری که عملکرد این نیرو در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، بارها مورد تقدیر مراجع جهانی قرار گرفته و با استمرار همکاری های مشترک دو کشور ، اهداف پلید عده ای از سودجویان که با هدف آلوده کردن جوانان به مواد افیونی ، اقدامات غیرقانونی و غیر انسانی انجام می دهند به یاس تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : با عنایت به این که یکی از اهداف اغلب اتباع آذری در سفربه ایران ، زیارت بارگاه حضرت امام رضا (ع) می باشد، برآنیم تا با توسعه فرودگاه های اردبیل و پارس آباد و تقویت پروازهای مستقیم از استان اردبیل به مشهد مقدس زمینه سفر آسان زائران رضوی از این استان به مشهد بیش از پیش فراهم شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار