حمیدی: باید سهم فعالیت های حرکتی را از زمان مدرسه افزایش دهیم

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت:ما باید سهم تربیت‌بدنی و فعالیت‌های حرکتی را از زمان مدرسه افزایش دهیم تا نسل آینده‌مان پرتوان و شاداب باشند.

کد مطلب: ۶۸۷۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، نشست تخصصی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با موضوع تربیت‌بدنی تلفیقی با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزير آموزش و پرورش، حسین بابویی مدیرکل دفتر تربیت بدنی، جوادی پور عضو هیات علمی دانشگاه تهران و تعدادی از مدیران و کارشناسان ستادی و معلمین درس تربیت‌بدنی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

مهرزاد حمیدی در اين نشست گفت: اساس کار ما درس تربیت‌بدنی است. تربیت‌بدنی تلفیقی فرصت بسیار خوبی برای افزایش فعالیت حرکتی و توسعه سواد حرکتی در دانش‌آموزان است.

وی اضافه کرد: مطالعات تطبیقی هم بیانگر این نکته است که در سایر کشورها تربیت‌بدنی تلفیقی به صورت نظام‌مند و ساختاریافته مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوری که در برخی از کشورها روزانه ۲۰ دقیقه از ساعت دروس دوره ابتدایی به صورت آموزش تلفیقی دروس از طریق فعالیت حرکتی است.

معاون وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: ما باید سهم تربیت‌بدنی و فعالیت‌های حرکتی را از زمان مدرسه افزایش دهیم تا نسل آینده‌مان پرتوان و شاداب باشند. معلمان تربیت‌بدنی منادی حرکت در مدرسه هستند و زمینه‌ساز توسعه سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان مي‌باشند.

حمیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه کانون اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است باید شرایطی فراهم شود که زمان فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان در مدرسه افزایش یابد تا نسل آینده را نجات دهیم و امنیت ملی آینده کشور را تضمین کنیم.

در ادامه جوادی پور عضو هیات علمی دانشگاه تهران نيز با اشاره به اهمیت و ضرورت تربیت‌بدنی تلفیقی گفت: برنامه درسی باید با رویکرد تلفیقی اصلاح شود. اکنون در برنامه‌های درسی اکثر کشورها به برنامه تلفیقی به عنوان یک اصل اساسی نگاه می‌کنند و آن را در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان می‌گنجانند.

حسین بابویی مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی نيز گفت: در کنار برنامه و فوق برنامه، بهره‌گیری از تربیت‌بدنی تلفیقی منجر به افزایش تحرک، شور و نشاط و توسعه یادگیری در دانش‌آموزان می‌گردد.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی افزود: تلفیق دروس با فعالیت حرکتی منجر به افزایش انگیزه در دانش‌آموزان شده و یادگیری آن دروس را بین آنان ماندگارتر و پایدارتر خواهد کرد.

به گفته زهرا تسلیمی دبیر اجرایی این نشست بیش از ۷۰ نفر از مدیران، معلمین و گروه‌های آموزشی تربیت‌بدنی استان‌های تهران و البرز و همچنین مدیران ستادی و دانشجویان تربیت‌بدنی در این نشست حضور یافتند و کارگاه توان‌افزایی با رویکرد توسعه سواد حرکتی در دانش‌آموزان نیز پیش از نشست برای معلمين حاضر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار