مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان:

سلول های بنیادی ظرفیت درمان ۶۰ نوع بیماری در کشور را دارد

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان گفت: در حال حاضر با استفاده از سلول‌های بنیادی ظرفیت درمان ۶۰ نوع بیماری در کشور وجود دارد.

کد مطلب: ۶۸۷۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،مرتضی ضرابی در سومین نشست «تبیین اهمیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف» در اردبیل افزود: خون بند ناف بیش از سایر منابع سلول های بنیادی در دسترس است و با توجه به اینکه ذخیرسازی خون بند ناف نوزاد یک بیمه بیولوژیک است به همین خاطر اقدام به این امر می‌تواند مایه آرامش خانواده‌ ها شود .

وی ذخیره‌سازی خون بند ناف را به خاطر داشتن سلول‌های بنیادی به همه افراد جامعه توصیه و تصریح کرد: برای ذخیره خون بند ناف خانواده‌هایی که فرزندان بیمار دارند مساعدت‌های ویژه‌ای چون انجام آزمایش رایگان، تخفیف و تقسیط پرداخت هزینه از سوی بانک خون بند ناف رویان در نظر گرفته شده است .

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان بیان کرد: علی‌رغم این‌که سلول‌های بنیادی، ظرفیت درمان ده‌ها بیماری را دارند اما در حال حاضر بیشتر در زمینه درمان بیماری‌هایی نظیر انواع سرطان‌های خون، کم‌خونی‌های مادرزادی، تالاسمی و نقص سیستم ایمنی که منشا خونی دارند به کار گرفته می‌شود .

ضرابی با اشاره به اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد بیان کرد: امروز موفق شدیم نخستین نشست خارج از مرکز استان را در شهرستان مشگین‌شهر برگزار کنیم و نشست امروز با متخصصان اطفال نیز از این موارد است .

وی با اشاره به ویژگی‌های خون بند ناف نوزاد، از متخصصان اطفال و زنان و زایمان خواست برای اطلاع‌رسانی این امر مهم و تشویق خانواده ها برای عضویت در بانک خون بند ناف مشارکت کنند اظهار کرد: امسال برای نخستین بار، ۱۵ نوابر به عنوان روز جهانی خون بند ناف اعلام شد تا اهمیت استفاده از این زباله بیولوژیک و دور ریختنی را نشان دهند .

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان تصریح کرد: خون بند ناف به عنوان منبعی از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی با منشأ خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون در جهان ۳۵ هزار عمل پیوند با بهره گیری از سلول‌های بنیادی انجام شده است .

ضرابی با بیان اینکه هرکس تطابق HLA داشته باشد می‌تواند از نمونه‌های ذخیره شده سلول‌های بنیادی خون بند ناف استفاده کند بیان کرد: محققان معتقدند امکان درمان حدود ۸۰ نوع بیماری با سلولهای بنیادی بند ناف وجود دارد و در حال حاضر نیز با استفاده از سلول‌های بنیادی ظرفیت درمان ۶۰ نوع بیماری در کشور وجود دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار