امام‌جمعه چوار:

لزوم رسیدگی به خانوارهای خسارت‌دیده رانش زمین

امام‌جمعه چوار، گفت: بسیج نقشی اساسی، مهم و محوری در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دارد.

کد مطلب: ۶۸۷۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست، امام‌جمعه شهر چوار، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار کرد: انسان موجودی است که از مشیت بی‌نهایت الهی اوست که خداوند او را با کلمه باش خلق کرده است.

وی، بابیان اینکه نعمت‌های خداوند مافوق اندیشه شمارشگران است، یادآور شد: خداوند متعالی در قرآن کریم می‌فرماید اگر بخواهید نعمت‌های خداوندی را بشمارید از شمارش آن‌ها ناتوان خواهید گشت و تمام آنچه در عالم می‌بینیم همه آیات رحمت الهی است.

امام‌جمعه شهر چوار، تصریح کرد: با پیشرفت علوم، فنون، صنایع و فنّاوری بشر توانسته است خیلی از حقایق را کشف کند و درواقع نخستین گام برای شناخت این حقایق عالم این است، ما با شناخت طبیعت تنها خطوطی را خوانده‌ایم که محتوایش ماورای خوانده‌های ماست.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، بیان کرد: خدای متعال برای افرادی که در دنیا جز لقمه‌هایی از خوردنی‌ها، جرعه‌هایی از آشامیدنی‌ها و لذایذی از اشباع غریزه‌های حیوانی تفسیر می‌کنند، چهره‌ای نشان نخواهد داد که نعمتی در آن ببینند و در شمارش و سپاس آن فکر کنند.

وی، افزود: این در حالی است که چنین اتفاقی در زمین رخ نداده است و عالم ثابت کرده است که اغلب مواد غذایی چه در زمین خشکی باشد و چه در دریا، می‌تواند با اشکال گوناگون تغذیه بشر را تأمین کند.

امام‌جمعه چوار، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: البته قحطی و گرسنگی‌ها در طول تاریخ بوده است و مرگ‌ومیر به دنبال داشته و البته ابن با فوق شمارش بودن نعمت‌های الهی منافاتی ندارد و بلاهای اختیاری که خود انسان برای خود ایجاد می‌کند و این به‌واسطه تقصیرها و کوتاهی‌های خود انسان است و تاریخ از این موارد پر است.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، ابراز کرد: بلاهایی که از اختیار بشر خارج است و مربوط به قوانین طبیعت است که مانند زلزله‌ها، سیل‌ها و بیماری‌های غیرقابل علاج و این ناگواری‌ها در حقیقت هشدارهایی برای جدی برای انسان که به نظم و در زیبایی طبیعت تکیه نکند و گمان نکند که هر چه هست از طبیعت و در طبیعت است و البته این به معنای این نیست که ما از علم و عقل کمک نگیریم و جلوی خسارات را نگیریم.

وی، با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) ابراز کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه بشریت ترویج فرهنگ مهدویت است و آحاد جامعه با فلسفه غیبت امام زمان (عج) و ظهور آن حضرت بیشتر آشنایی داشته باشند.

امام‌جمعه چوار در ادامه با تشکر از مسئولان در راستای پیگیری بحث زلزله در این شهر و رانش زمین در بخشی از شهر چوار، یادآور شد: لازم است که کمک‌های لازم برای اسکان مردم این منطقه و خانوارهایی که خانه‌های خود را ازدست‌داده‌اند هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست با اشاره به هفته بسیج و گرامیداشت این ایام، تصریح کرد: بسیج نقش مهمی در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و در دوران 8 سال دفاع مقدس با بسیج نیروهای مردمی در برابر تمام قدرت‌های جهانی پیروز شدیم و امروز نیز بسیج در عرصه‌های مختلف منشا برکات فراوانی است.

وی، در پایان به هفته وقف و لزوم ترویج این فرهنگی حسنه در بین اقشار مختلف مردم، از نماینده معزز ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام آیت‌الله لطفی و همچنین امام‌جمعه سابق شهر چوار حجت‌الاسلام الیاسی تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار