مدیر سازمان دانش آموزی قم به پانا خبر داد:

نوزدهمین مانور سراسری زلزله در مدارس قم برگزار می شود

مدیر سازمان دانش آموزی استان قم از برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان، همزمان با سراسر کشور در 8 آذرماه خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۷۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل پورمحمدیان در گفت و گو با خبرنگار پانا در قم با اشاره به برگزاری مانور سراسری زلزله در 8 آذر، گفت: از سال 81 تا کنون همه ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور با توجه به زلزله خیز بودن ایران و افزایش آمادگی دانش آموزان و خانواده ها در مواجه با اثرات زلزله، برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: علی‌رغم خطرات و تهدیدات زلزله، همیشه عده‌ کمی شیوه‌ مقابله با خطرات زلزله و آمادگی برای مقابله با آن را می‌دانند برای همین در این مانور ها قصد داریم که تا حد امکان همه آموزش های لازم و مورد نیاز را فرا گیرند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان قم ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اظهار کرد: برگزاری مداوم و هدفمند مانورهای زلزله به آمادگی جامعه و دستگاه‌های امدادی، رخدادهای طبیعی کمک‌ قابل‌توجهی در کاهش آسیب ها می کند.

پورمحمدیان یادگیری نحوه پناه گیری صحیح و خروج اضطراری دانش آموزان را از اهداف عمده اجرای مانور در مدارس عنوان کرد و افزود: امسال آموزش پناه گیری صحیح، خروج اضطراری و اطفاء حریق و حمل مصدوم به دانش آموزان داده شده است که در روز چهارشنبه دانش آموزان برنامه خود را به نمایش می گذارند.

وی از نواخته شدن زنگ زلزله و مانور نمادین در مدارس قم خبر داد و متذکر شد: چهارشنبه هشتم آذرماه رأس ساعت ۱۰ صبح و همزمان با سراسر کشور، زنگ نوزدهمین مانور سراسری زلزله در کلیه مدارس استان به صدا در می‌آید.

پورمحمدیان از برگزاری جلسات متعدد برای آمادگی دستگاه های مشارکت کننده در اجرای مانور ایمنی در مدارس خبر داد و خاطر نشان کرد: برنامه متمرکز و نمادین این مانور در دبیرستان شهید رجایی و با همکاری سازمان مدیریت بحران استان، هلال احمر، شهرداری، اورژانس، آتش نشانی، صدا و سیما، اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی استان قم برگزار خواهد شد.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار