استاندار فارس:

ترویج نهج البلاغه سایه فرهنگ اسلام را عالم گیر می کند

استاندار فارس گفت: نهج البلاغه یکی از منابع معتبر و مطرح در بین دانشمندان و اسلام شناسان است؛ بنابراین نشر و ترویج آثار اسلامی از جمله نهج البلاغه سایه فرهنگ اسلام را عالم گیر می کند .

کد مطلب: ۶۸۷۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، مهندس اسماعیل تبادار جمعه چهارم آذر ماه در آیین رونمایی از دومین فراخوان جشنواره ادبی ریحانة النبی که امسال با موضوع نهج البلاغه برگزار خواهد شد ضمن بیان ویژگی های شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (ص)، نهج البلاغه را یکی از منابع معتبر و مطرح بین دانشمندان و اسلام شناسان دانست و افزود: نشر و ترویج آثار اسلامی از جمله نهج البلاغه سایه فرهنگ اسلام را عالم گیر می کند .

تبادار ابتدا به تشریح ابعاد گوناگون شخصیت حضرت زهرا(ص) پرداخت و با بیان اینکه فاطمه یک زن مسلمان است که عفت اخلاقی او را از مسئولیت اجتماعی مبرا نمی کند، افزود: فاطمه در همه ابعاد گوناگون نمونه است مظهر یک دختر در مقابل یک پدر، همسر در برابر شوهر و یک مادر در برابر فرزند، مظهر یک زن مبارز و مسئول در برابر زمانه اش و سرنوشت جامعه اش، او فارغ از جنسیت یک اسوه و امام است .

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا در خطبه معروف خویش، استرداد فدک، یکی از نهاد های اصلی فلسفه سیاسی در اسلام را بنا نهاد و به تفسیر اصالت های اسلام و رسالت های قرآنی و دفاع از خلافت علی و وصیت پیغمبر(ص) پرداخت، افزود: فاطمه با علی بزرگ شده است هر دو از نخستین سال های عمر در طوفان بعثت رشد کرده اند و در زیر نور وحی روییده اند .

استاندار فارس با یادآوری اینکه عنوان همایش ریحانه النبی اختصاصا بحث پیرامون نهج البلاغه است، گفت: علی(ع) و سیره او در اجرای عدالت و حفظ کرامت انسان بسیار سودمند است آری علی (ع) می تواند به جوانان شور و شعور زندگی انسانی را بچشاند.

وی نهج البلاغه را نمونه ای از علم الهی و تراز فصاحت و پیرایه بلاغت دانست و تاکید کرد: نهج البلاغه یا راز سخن رسا گفتن که با ترکیب زیبای سید رضی بدین نام خوانده می شود سرچشمه فصاحت و خواستگاه بلاغت است که فن بیان و سخنوری از آن اقتباس شده است .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همه طبقات جامعه به ویژه دانشگاهیان، احزاب سیاسی و اجتماعی مطبوعات و جوانان کتاب های علی شناسی را بهتر بخوانند و سعی کنند در علی وار شدن کوشا بوده و جامعه را به سمت جامعه علوی ببرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار