نظرپور در جمع خبرنگاران:

18 درصد کلاس های درس نیازمند مقاوم سازی هستند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از مقاوم سازی 18 درصد مدارس کشور و تخریب و بازسازی 11 درصد دیگر خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۷۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمدتقی نظرپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه کار اساسی در رسیدگی به فضاهای آمورزشی دانش آموزان در نظر داریم که شامل بازسازی، مقاوم سازی و استاندارسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس است.

وی ادامه داد: از مجموع 530 هزار کلاس درس، 18.1 درصد نیازمند مقاوم سازی با اعتبار5 هزار میلیارد ، 11.6 نیازمند تخریب و بازسازی با اعتبار 11 هزار میلیارد و 15.6 درصد کلاس های درس نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند که اعتباری 747 میلیارد تومانی نیاز دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: 64 هزار 177 کلاس درس معادل 49 درصد کلاس های درس کشور نیازمند تخریب و نوسازی است که از این تعداد شش هزار 222 کلاس در حال تخریب و بازسازی است و بیش از 61 هزار کلاس درس نیازمند این امر هستند.

نظرپور تصریح کرد: 30 هزار کلاس درس هم مقاوم سازی شدند و 1230 کلاس باقی مانده که حدود یک درصد کلاس کشور را شامل می شود همچنین 96 هزار کلاس درس معادل 75 درصد نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی بیان کرد: استاندارسازی سیبستم های گرمایشی و سرمایشی از مهر 90 در دستور کار قرار گرفته است و این استانداردسازی برای 57 درصد فضاها انجام شده و 37 هزار 733 کلاس درس در حال اقدام است اما 83 هزار کلاس درس معادل 29 درصد همچنان نیازمند استانداردسازی هستند .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآو ر شد: با احتساب اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی در برنامه ششم توسعه و تخصیص اعتبار مناسب برای سازمان نوسازی مدارس، استاندارسازی سیستم های گرمایشی وسرمایشی تا سه سال آینده به اتمام می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار