مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خبرداد:

اخذ سند مالکیت بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی در استان اردبیل

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: از سال ۹۴ تاکنون سند مالکیت ۳۰ هزار و۸۰۴ هکتار از اراضی ملی اخذ شده است.

کد مطلب: ۶۸۶۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، شهامت هدایت اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده در راستای ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و تحقق سیاست‌های اجرایی سازمان جنگل‌ها از سال ۹۴ تاکنون سند مالکیت ۳۰ هزار و ۸۰۴ هکتار از اراضی ملی اخذ شده است .

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: با توجه به تثبیت اسناد مالکیت دولت در عرصه‌های ملی زمینه سوء استفاده برای افراد سودجو وفرصت‌طلب و کسانی که به عرصه‌های منابع طبیعی طمع تعرض و تجاوز دارند کنترل می‌شود که طی دو سال گذشته در قالب طرح تعیین و تکلیف اراضی اختلافی ۴۵۳ فقره پرونده تعیین تکلیف شدند .

هدایت با بیان این که نقشه‌های استعدادیابی ۱۹ هزار ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در قالب طرح‌های واگذاری تهیه شده است گفت: در راستای طرح حفاظت مشارکتی برای ۱۸۰ هزار هکتار با جوامع محلی تفاهم‌نامه منعقد شده است و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است .

وی افزود: برای تعیین مرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی مردم، کمربند حفاظتی به طول ۴۶ کیلومتر در قالب طرح‌های حفاظت و صیانت ایجاد شده و حدود یک هزار ۷۳۵ فقره پرونده در بانک اطلاعات جامع زمین در این استان ثبت شده است .

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: در راستای طرح حامی به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بیش از۳۰ اکیپ شامل نیروهای یگان حفاظت این اداره کل و همیاران طبیعت در سطح شهرستان‌های استان سازماندهی شده‌اند که تمام تلاش ما دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار