بسته خبری هفتگی آموزش و پرورش؛

از توجه به بازگشایی سریع ⁧مدارس ⁧زلزله‌زده تا اما و اگرهای حذف کنکور

اغلب مسائل آموزش و پرورش در هفته گذشته با محوریت رسیدگی به مناطق زلزله زده و چگونگی حذف کنکور مواجه بود.

کد مطلب: ۶۸۶۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مهم‌ترین خبر آموزش و پرورش در هفته اخیر بازدید سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از مناطق زلزله زده و تلاش برای تسریع در روند آماده سازی مدارس بود همچنین پیگیری برای چگونگی حذف کنکور از دیگر مسائلی بوده که این نهاد تعلیم و تربیتی را درگیر کرده است.

سید محمد بطحایی در پیامی توئیتری بازگشایی سریع مدارس زلزله را موجب بازگرداندن امید و سرزندگی به جامعه برشمرد و اظهار کرد: امیدوارم با حمایت مردم نیکوکار و انجام وظیفه دولت هرچه سریع تر مدارس باززسازی و بازگشایی شوند.
خزانه‌داری کل کشور با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی و در اجرای ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری تاکنون ۵۶۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به دستگاه‌های امدادرسان در زلزله اخیر کرمانشاه پرداخته است اما با وجود 22 مدرسه تخریبی این حادثه، آموزش و پرورش از فهرست این بودجه که از محل منابع مدیریت بحران و خارج از نوبت پرداخت شد، جا ماند.
سلیمان محبی اظهار کرد: با پیشنهادی که به مقام عالی وزارت ارایه کردیم، آقای بطحایی موافقت کرد که به هر کدام از فرهنگیان شریف شهرستان های زلزله زده ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصرشیرین مبلغ 5 میلیون ریال کمک پرداخت شود.
محمدیان در مورد وضعیت امتحانات نهایی گفت: بخشی از دروس پایه دوازدهم به طور نهایی سراسری خواهند بود اما هنوز عناوین درس ها مشخص نیست.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مورد وضع دانش آموزان کنکوری با توجه به تغییر نظام آموزشی گفت: با توجه به رایزنی هایی که مرکز سنجش آموزش و پرورش و وزارت علوم داشتند در نظر داریم تا برای دانش آموزانی که در دوره جدید تحصیل نکردند و نظام آموزشی قبلی را پشت سر گذاشتند کنکوری مستقل اما همزمان با سایر دانش آموزان در نظر گرفته شود .
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بیان کرد: در حوزه کودکان اقدامات مثبتی داشتیم از جمله اینکه کودکان اتباع خارجی اجازه تحصیل در کشور را داشتند همچنین این روند در آموزش عالی هم وجود دارد.
وی به ساخت مدرسه برای بازماندگان از تحصیل در منطقه شیرآباد سیستان و بلوچستان اشاره داشت و گفت: این اقدامات برای دسترسی کودکان و نوجوانان اتباع به حق تحصیل انجام شده است و در سایر استان ها هم چنین برنامه هایی داشتیم.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی اظهار کرد: مراکز دیس‌پچینگ براساس دستورالعمل کار می‌کنند و نظر و سلیقه افراد در فرایند کار مهم نیست. نظرات تنها بعد از تبدیل شدن به دستورالعمل لازم الاجرا خواهند شد. هیچ کوتاهی در این مرکز قابل بخشش نیست چرا که کار کنترل سفرهای دانش آموزی مثل راه رفتن در میدان مین است که اولین خطا آخرین خطا خواهد بود.
وی گفت: تمهیداتی به کار گرفته شود حداکثر تا ۱۰ روز آینده از طریق این سیستم کد حرکت برای کاروان ها صادر شود و تازمانی که این کد به دست سرپرست اردو نرسیده راننده به هیچ عنوان اجازه حرکت نخواهد داشت.

جشنواره فیلم رشد می تواند سطح سواد رسانه ای دانش آموزان را ارتقا دهد

کاظمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: استفاده از توان فیلمسازان خارجی و داخلی برای نیل به اهداف آموزش و پرورش هدف اصلی جشنواره است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این جشنواره می تواند سطح سواد رسانه ای دانش آموزان را ارتقا دهد. ارتقای سواد رسانه ای می تواند آسیب های فضای مجازی را در نظام تربیتی جامعه کاهش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار