افزایش تاب‌آوری مصدومان زلزله با انجام مداخلات سلامت روانی اجتماعی

رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران بر لزوم افزایش تاب آوری مصدومان زلزله با انجام مداخلات سلامت روانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۸۶۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مریم رسولیان با اشاره به این که مداخلات سلامت روانی اجتماعی در حوادث طبیعی و بلایا از ضروریات کمک به آسیب‌دیدگان است، بیان کرد: کمک‌های اولیه روانشناختی سبب افزایش تاب‌آوری افراد و جامعه آسیب دیده شده که این مداخلات منجر به افزایش خودکارآمدی و کاهش احساس قربانی بودن و وابستگی آسیب‌دیدگان می‌شود.

وی افزود: در شرایط بحران، افراد اجتماع برای کمک به آسیب‌دیدگان به سمت منطقه مورد نظر می‌شتابند و نیروی داوطلب مؤثری را شکل می‌دهند که استفاده بهینه از این نیروهای داوطلب نیاز به برنامه‌ریزی و هماهنگی توسط سازمان‌های مسئول دارد.

وی تاکید کرد: در فقدان برنامه‌ریزی منظم و هماهنگ، فرسودگی نیروهای داوطلب، نابسامانی در ارائه خدمات و هدر رفتن منابع را شاهد خواهیم بودکه در این راستا رویکرد انجمن علمی روانپزشکان ایران نسبت به مداخلات روانی‌اجتماعی در حوادث و بلایا مبتنی بر شواهد و راهنماهای مداخلاتی معتبر ملی و بین‌المللی، به‌خصوص اسناد سازمان جهانی بهداشت، است.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران تصریح کرد: در جریان مداخلات، زمینه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سرویس‌های خدمات سلامت موجود در منطقه آسیب‌دیده در نظر گرفته می‌شود.

رسولیان خاطرنشان کرد: با وجود تأثر از آلام آسیب‌دیدگان و همدلی با داغ‌دیدگان، انجمن رویکردی منطقی، هدفمند، سازمان‌یافته و هماهنگ با نهادهای دولتی و غیردولتی اثرگذار را در پیش گرفت، تا پس از فروکش کردن احساسات، در دراز مدت توان یاری‌رسانی با سازمان‌های مسئول را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار