20 طرح عمرانی و محرومیت زدایی در خراسان جنوبی افتتاح شد

20 طرح عمرانی عام المنفعه و محرومیت زدایی شامل احیا و مرمت 17 رشته قنات و ساخت سه استخر ذخیره آب همزمان با هفته بسیج در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۶۸۶۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناازخراسان جنوبی ،در دومین روز هفته بسیج با حضور مسئولان استانی و محلی از قنات مرمت شده روستای سید مراد شهرستان نهبندان به نمایندگی از سایر طرح ها بهره برداری شد.


این طرح ها توسط بسیج سازندگی و با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی و اعتبارات دولتی، بسیج و خودیاری اجرایی شده است.


مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امروز که به نام بسیج سازندگی و خدمات رسانی نامگذاری شده است این طرح ها با اعتبار 14 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


محمد زهرایی بیان کرد: 20 پروژه در 6 دهستان پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی است که از این تعداد 2 دهستان مربوط به شهرستان نهبندان است.


وی گفت: سعی شده است پروژه هایی که به منابع آب، آبخوان داری و آبخیزداری، مرمت قنوات، احداث استخر ذخیره آب و لوله گذاری مربوط می شود را اولویت قرار دهیم و 50 درصد اعتبارات را قرارگاه پیشرفت و آبادانی تقبل کرده و 50 درصد مابقی توسط جهاد کشاورزی، مشارکت مردم و همکاری سپاه و بسیج تامین شده است.


مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای هر دهستان پنج ماموریت باید انجام شود.


وی در حوزه فرهنگی گفت: کار به عنوان تسهیل گری با حضور روحانیون با خانواده هایشان به مدت سه سال در مناطق هدف است که تاکنون در 36 روستا روحانی مستقر شده است.


زهرایی توانمند سازی و اشتغال مردم با تکیه بر صندوق ها و گروه های 15 تا 20 نفره خرد روستایی و اشتغالزایی قرض الحسنه را از دیگر ماموریت های این قرارگاه عنوان کرد.


وی سومین اولویت قرارگاه آبادانی و پیشرفت را کار زیرساختی و عمرانی با اولویت منابع آب، قنات و استخر ذخیره آب عنوان کرد و گفت: امیدواریم برای هر دهستان حداقل بتوانیم 2 میلیارد تومان بطور متوسط از قرارگاه پیشرفت و آبادانی طی سه سال اعتبار دریافت کنیم که علاوه بر آن 2 میلیارد تومان هم آورده استان، مردم، خیرین و بسیج و سپاه خواهد بود.


زهرایی آخرین حوزه کاری این قرارگاه را حوزه سلامت و تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: در حوزه سلامت طوری برنامه ریزی شده است تا به سمت پیشگیری و طب سنتی و اسلامی حرکت کنیم و در حوزه تعلیم و تربیت راه هایی که از مهاجرت مردم جلوگیری می کند بواسطه تحصیل فرزندانشان در شهر را بررسی کرده ایم.


وی بیان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی بر این باور است که هرچه در نقاط محروم، مشارکت مردم بیشتر باشد به تحقق اهداف انقلاب کمک شده است که ابتدا باید کار مطالعاتی دقیق و در ادامه حضور میدانی با مشارکت مردم برای اولویت سنجی نیازهای مردم انجام شود.


29 آبان تا پنجم آذر هفته بسیج نام دارد.

خبرنگار پانا:فاطمه ذوالفقاری نیا


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار