دادگاه رضا ضراب یک هفته به تعویق افتاد

محاکمه رضا ضراب، تاجر ایرانی- ترکیه‌ای که به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران در آمریکا بازداشت و دادگاهی شده، یک هفته به تعویق افتاده است.

کد مطلب: ۶۸۵۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از بی بی سی، قاضی ریچارد برمن روز دوشنبه (۲۰ نوامبر) در نیویورک بدون آن که دلیل تاخیر را اعلام کند، جلسه بعدی دادگاه را به دوشنبه آینده (۲۷ نوامبر) موکول کرد که طی آن روند تعیین اعضای هیات منصفه آغاز خواهد شد.

همچنین قرار شده است جلسه اول دادگاه روز چهارم دسامبر برگزار شود.

ضراب و وکیلش روز دوشنبه در دادگاه مشاهده نشدند.

رضا ضراب بیش از یک سال و نیم پیش در ایالت فلوریدا بازداشت شد و برای محاکمه به نیویورک منتقل شد.

دادستان‌های آمریکایی ضراب و چند نفر دیگر را متهم کردند که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی به ایران کمک کرده‌اند تا با جابه‌جا کردن صدها میلیون دلار، تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

در بین نه نفری که در این پرونده متهم شده‌اند، فقط ضراب و محمد هاکان آتیلا، از مدیران هالک بانک ترکیه، در بازداشت هستند.

آتیلا و وکیلش روز دوشنبه در دادگاه حضور داشتند.

تا به حال هیچ دفاعیه‌ای از ضراب در دادگاه ثبت نشده است؛ همین موضوع باعث شده رسانه‌های ترکیه به این شایعه دامن بزنند که ضراب با مقام‌های قضایی آمریکا به توافقی رسیده است.

در آمریکا، گاهی متهمان پیش از شروع دادرسی می‌توانند با دادستان به توافق برسند که در صورت همکاری و ارائه اطلاعات درباره کسان دیگری که زیر نظر هستند، از مجازاتشان کاسته شود.

مولود چاوش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، به تازگی اعلام کرده بود که مقام‌های آمریکایی به وی اطمینان داده‌اند حال رضا ضراب خوب است و به مکان جدیدی منتقل شده.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به شدت به پرونده ضراب حساس است و آن را توطئه‌ای علیه کشورش می‌داند.

ضراب یک بار در سال ۲۰۱۳ در ترکیه بازداشت شده بود. آن زمان گروه بزرگی در ترکیه با اتهام‌های فساد دولتی بازداشت شدند که نام رجب طیب اردوغان هم در آن به میان آمده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار