استاد دانشگاه وست پوینت:

دوزبانه بودن یکی از عوامل افت تحصیلی در آفریقا و ایران است

استاد دانشگاه وست پوینت در بزم اندیشه سازمان پژوهش گفت: موضوع دوزبانه بودن که در نظام آموزش ایران و آفریقا مشترک است یکی از عوامل افت تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود.

کد مطلب: ۶۸۵۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، پروفسور شارل ولهوتر استاد دانشگاه وست پوینت که امروز سه شنبه ۳۰ آذر ۹۶ در بزم اندیشه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سخن می گفت درباره توسعه آموزشی در آفریقا اظهار داشت: سرزمین آفریقا شاید برای بسیاری از مردم یادآور طبیعت و حیات وحش فوق العاده آن باشد؛ اما آفریقا سرزمینی دینامیک با آموزش و پرورشی توسعه یافته است.
وی افزود: قاره آفریقا در ۱۹۸۲ جمعیت معادل نصف جمعیت اروپا داشت اما امروز ۳ برابر اروپا جمعیت دارد و این رشد بالای جمعیت ضرورت توسعه آموزش و پرورش جدید را بیش از پیش در اولویت دولت ها قرار داده است.
استاد دانشگاه وست پوینت درخصوص توسعه آموزش و پرورش در آفریقا گفت: توسعه در آفریقا از دهه ۱۹۶۰ با حضور میسیونرهای مسیحی آغاز شد و مدارس مدرن در این کشور گسترش یافت.
وی ادامه داد: از ۱۹۸۰ سعی کردیم نسخه بومی خودمان را در آفریقای جنوبی پیاده کنیم و پس از این برهه آموزش و پرورش جزو مهم ترین اهداف توسعه ای در آفریقا قرار گرفت.
ولهوتر گفت: توسعه آموزش و پرورش در چند بخش شامل گسترش کمی آموزش، سوادآموزی برای بزرگسالان، آموزش از راه دور، آموزش مدیران، آموزش معلمان و توسعه مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه و توسعه آموزش عالی پیگیری شد.
وی با اشاره به چالش های موجود در آموزش و پرورش آفریقا گفت: در سال ۲۰۱۵ آزمون تیمز در رشته ریاضی بین ۴۸ کشور دنیا برگزار شد که آفریقای جنوبی در آن رتبه ۴۷ را کسب کرد. این نشان دهنده این است که ما در آموزش تطبیقی چالش های زیادی داریم .
استاد دانشگاه آفریقای جنوبی درخصوص علل این افت تحصیلی گفت: دلایل مختلفی میتواند در این افت تحصیلی موثر باشد که مهم ترین آن فقر مادی و کیفیت پایین تدریس است اما دوزبانه بودن نیز بعنوان یکی از فاکتورهای افت تحصیلی مطرح است. در بسیاری از کشورهای آفریقایی زبان انگلیسی و فرانسه بعنوان زبان آموزشی استفاده میشود که این موضوع برای دانش آموزانی که تمام عمر به زبان دیگری حرف زده اند میتواند شوک آور باشد. این مشکلی است که سیستم آموزش و پرورش ایران نیز در بعضی مناطق با آن مواجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار