برگزار می شود؛

دوره های تخصصی توسط متخصصان اتریشی برای فعالان گردشگری آذربایجان شرقی

در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی استان با وزیر مختار سفارت اتریش برگزاری دوره های تخصصی آموزشی توسط متخصصان اتریشی برای فعالان گردشگری استان مورد تاکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۶۸۵۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در این دیدار با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 افزود: زمینه های بسیاری برای همکاری در حوزه گردشگری وجود دارد که می تواند صورت پذیرد که در این خصوص همکاری در راستای گردشگری بیشترین اولویت را برای ما دارد.

آبدار با اشاره به سابقه طولانی اتریش در گردشگری و بین الملل گفت: با فراهم شدن زمینه تحقق همکاری های دوجانبه می توان از تجارب ارزنده متخصصان گردشگری اتریشی برای ارتقای سطح کیفی فعالین گردشگری تبریز و استان استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بیان کرد: با توجه به تدریس رشته های گردشگری در دانشگاه های تبریز می توانیم با همکاری این مجموعه ها به ویژه دانشگاه تبریز برای دانشجویان، دوره های نظری و عملی ارتقا سطح برگزار نماییم که یقینا تاثیر بسزایی در سطح علمی دانشجویان خواهد داشت.

آبدار با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و ... به میزبانی تبریز در سال 2018 افزود: آمادگی داریم تا برنامه های مشترکی با حضور هنرمندان اتریشی و تبریزی برگزار نماییم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهم نامه امضا شده میان روسای جمهور دو کشور، آماده ایم شرایط حضور سرمایه گذاران اتریشی در حوزه گردشگری به خصوص ایجاد اقامتگاه ها و رستوران های سنتی را با تکیه بر پتانسیل غنی خانه های تاریخی تبریز فراهم آوریم.

الکساندر ریگر، وزیر مختار سفارت اتریش نیز در این دیدار گفت: سفیر اتریش در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، همکاری های بیشتر با شهر تبریز در حوزه گردشگری را خواستار شد که مورد استقبال رییس سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفت.

وی هدف از سفر خود به تبریز را ایجاد بستر آغاز همکاری ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم تبریز نقطه آغاز همکاری ها در حوزه گردشگری میان دو کشور باشد و موفقیت تبریز در این همکاری به تمام کشور تسری یابد.

ریگر افزود: این امکان را داریم که زمینه را برای حضور متخصصان بخش خصوصی و دولتی حوزه گردشگری تبریز در اتریش به منظور بازدید از پتانسیل های گردشگری و آموزش های تخصصی این حوزه را فراهم نماییم.

وی گفت: در آینده نزدیک با همکاری سازمان میراث فرهنگی نشست مشترکی بین متخصصان گردشگری اتریش و فعالین این صنعت برگزار خواهیم کرد تا نیازسنجی در خصوص اولویت های آموزشی صورت پذیرفته و راه برای برگزاری آموزش های تخصصی گردشگری در تبریز هموار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار