با حضور اشمید، عراقچی و کمالوندی

نشست «همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» آغاز شد

نشست «همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» با حضور هلگا اشمید، سید عباس عراقچی و بهروز کمالوندی آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۶۸۵۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از اصفهان، نشست «همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» از امروز به مدت دو روز در اصفهان برگزار خواهد شد.

این نشست با سخنرانی، هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی افتتاح می شود.

همچنین در این مراسم مهر علیزاده، استاندار اصفهان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند.

ادامه این نشست با موضوع همکاری های هسته ای در پنل های مختلف بین هیأت اتحادیه اروپا و ایران ظرف امروز و فردا برگزار خواهد شد.

هلگا اشمید روز گذشته در تهران با حضور سید عباس عراقچی سومین دور گفت و گوهای ایران و اتحادیه اروپا را برگزار کردند.

اشمید بعد از ظهر روز گذشته با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

عباس عراقچی درباره گفت و گوهای روز گذشته با اشمید با اشاره به اینکه گفت و گوهای جامع در همه حوزه ها میان ایران و اتحادیه اروپا صورت می گیرد به رادیو اقتصاد گفت: ما امروز (دوشنبه) از صبح تا ساعت سه بعد ازظهر مشغول این دور از گفت و گوهای عالی رتبه بودیم. از طرف ایران از دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف در این گفت و گوها حضور داشتند و از طرف اروپایی نیز حدود 20 نفر از مقام های اتحادیه اروپا و نهادهای مختلف این اتحادیه حضور داشتند. گفت و گوهای بسیار جامعی صورت گرفت .

عراقچی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی وی از این گفت و گوها افزود : به نظر من گفت و گوهای خوبی بود . در حوزه رایزنی های منطقه ای و سیاسی دو طرف اختلاف نظرهای زیادی با هم دارند. لذا ما دیدگاه های خود را درباره این مسائل مطرح کردیم و طرف مقابل نیز نقطه نظرهای خود را مطرح کرد. اما در حوزه همکاری های اقتصادی و فنی ، گفت و گوها پیشرفت های بسیار خوبی داشت و دو طرف در مورد ایده های متفاوت بحث کردند و به نظر من در این حوزه موفق بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار