هلگا اشمید امشب وارد تهران می‌شود/ سه روز مذاکرات اروپایی در ایران

سومین دور گفت‌و‌گوهای سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا با ورود هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سه روز آینده در تهران برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۶۸۵۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، هلگا اشمید قرار است در رأس هیأتی بلندپایه از اتحادیه اروپا امشب وارد تهران شود.

اشمید از فردا در تهران با حضور سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه سومین دور گفت‌و‌گوهای سطح بالا بین ایران و اتحادیه اروپا را که بر اساس بیانیه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در طول دو سال گذشته در فواصل معین برگزار شده است، خواهند داشت.

عراقچی و اشمید روز دوشنبه مذاکرات خود را همین چارچوب در تهران برگزار می‌کنند و قرار است روز سه‌شنبه و چهارشنبه در سمینار «همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» شرکت کنند.

مراسم افتتاحیه این نشست با سخنرانی سید عباس، هلگا اشمید و بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی برگزار خواهد شد.

به گفته بهروز کمالوندی «این دومین سمینار بعد از نشست بروکسل است که البته بین دو سمینار، نشستی هم با عنوان «25 سال همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه» در مسکو برگزار شده است که در آن نشست نیز نمایندگانی از اتحادیه اروپا و کشورهای 1+5 حضور داشتند.

کمالوندی به خبر رادیو گفته است: «خانم اشمید به همراه تعداد زیادی از نمایندگان کشورهای مختلف اتحادیه اروپا و روسیه و چین در این نشست حضور دارند و قرار است در رابطه با زمینه‌های همکاری در قالب ضمیمه سه برجام صحبت شود و موضوع سمینار هم به پیشرفت‌ها و چشم‌انداز اختصاص یافته است.»

این سمینار در مرکز هسته‌ای اصفهان برگزار می‌شود و پس از نشست افتتاحیه، پنل‌های تخصصی با موضوع نشست برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه همکاری‌های هسته‌ای از جمله در زمینه ایمنی، پادمان و امنیت، نیروگاه‌ها، ظرفیت سازی، آموزش و مسائل مختلف در ارتباط با کاربرد پرتوها در حوزه‌های پزشکی، بهداشت و درمان از جمله مباحث مطرح در این سمینار است، خاطرنشان کرد: در سخنرانی خودم پیش بینی کردم که به بحث بدعهدی‌های آمریکا بپردازم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار