تهیه کننده برنامه «رادیو جمعه» در گفت و گو با پانا:

امیدواریم فضای نقد در رادیو بازتر شود/پخش «رادیو جمعه» از سوم آذر ماه

تهیه کننده برنامه «رادیو جمعه» از اضافه شدن نماهنگ های طنز همراه با موسیقی نواحی، در نظر گرفتن یک استودیو ثابت برای ضبط این برنامه و آغاز پخش آن بعد از ایام عزاداری محرم و صفر از سوم آذر ماه خبر داد و گفت: امیدواریم فضای نقد و شوخی کردن با مشاغل و مسائل اجتماعی در دوران معاونت جدید صدا بازتر شود.

کد مطلب: ۶۸۵۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ساجد قدوسیان تهیه کننده برنامه «رادیوجمعه» که ادامه ای بر برنامه «جمعه ایرانی » است در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره رویکرد این برنامه بیان کرد: دو سال گذشته مهندس احمدپور مدیر رادیو ایران از من برای ساخت برنامه ای طنز دعوت به همکاری کردد. این برنامه قرار بود ادامه ای بر برنامه «جمعه ایرانی» باشد. بعد از این پیشنهاد با هنرمندان این برنامه تماس گرفتم و خوشبختانه همگی از این اتفاق حمایت کردند و نسل سوم برنامه های «صبح جمعه با شما» با عنوان «رادیو جمعه» شکل گرفت.
وی در پاسخ به این که این برنامه، چقدر رویکرد انتقادی خود را نسبت به مسائل اجتماعی حفظ کرده است، افزود: به نظرم طنزی که نقد نداشته باشد، طنز نیست. اما باید بپذیریم که ما عضوی از سازمان صداوسیما هستیم و در دوره های مختلف، رسانه ملی، رسالت خاصی را به این برنامه محول کرده است.
قدوسیان با بیان این که «رادیو جمعه» بر اساس ابلاغیات صداوسیما حرکت می کند، ادامه داد: ویژگی انتقادی بودن برنامه های طنز بسیار مهم است و امیدواریم فضای نقد و شوخی کردن با مشاغل و مسائل اجتماعی در دوران معاونت جدید صدا بازتر شود و اولین برنامه «رادیوجمعه» نیز در این دوران از سوم آذر ماه پخش می شود.
وی با اشاره به این که آستانه تحمل نقد توسط اصناف و اقشار جامعه پایین آمده است، عنوان کرد: انتقاد یا شوخی با مشاغل هیچ وقت به معنای تمسخر آن ها نبوده و نیست و این دو با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.
این تهیه کننده با اعلام یک خبر خاطر نشان کرد: سریالی را از بعد از ماه صفر پخش خواهیم کرد که با عنایت به گفته های مقام معظم رهبری بر بحث رواج قبیلگی در عربستان تولید شده است.
قدوسیان گفت: ما از نویسندگان مراکز استان ها دعوت به مشارکت در زمینه ارسال سوژه و متن کرده ایم. همچنین مخاطبان نیز در پرداخت این برنامه مشارکت دارند. اساسا مزیت برنامه «رادیو جمعه» مخاطبان پرشمار آن از سراسر نقاط کشور است، پیامک های این برنامه عمدتا از جانب مخاطبان شهرستان ها هستند و این برنامه از رادیوهای استانی نیز همزمان با رادیو ایران رله می شود.
وی در پاسخ به این که آیا ضبط برنامه در شهرستان ها نیز صورت می گیرد یا نه، توضیح داد: هماهنگی برای این کار بسیار سخت است. اما از آغاز مجدد برنامه، طنزآهنگ هایی با موسیقی های سنتی ساخته ایم که از سوم آذر ماه پخش می شود. ضمن این که بسیاری از علاقه مندان تمایل داشتند راحت تر در استودیو ضبط برنامه که سازمان صداوسیما بود، حضور یابند و این امکان از یکشنبه 26 آذر ماه با ضبط برنامه در یک سالن آمفی تئاتر در پارک ریحان زعفرانیه فراهم شد و از این به بعد نیز ضبط با حضور مخاطبان در این محل انجام خواهد شد. امیدواریم بتوانیم به تدریج میزبان همه علاقه مندان به حضور در این بخش باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار