پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دانش آموزان با ایجاد نهضت فرهنگی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تاثیر گذار در جامعه ،باید نهضت و جریان فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ایجاد کند.

کد مطلب: ۶۸۴۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، محمد جعفری در کارگاه آموزشی یک روزه تربیت مدرسین مداخلات پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانش آموزان در تالار اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی حضرت زینب (س) شیراز گفت: یکی از سیاستهای مهم حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش که برگرفته از سند تحول بنیادین می باشد، بحث آموزش مسئولیت اجتماعی و نهادینه کردن آن در دانش آموزان است .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: اگر بتوانیم مهارتهای زندگی را به دانش آموزان آموزش دهیم قطعا حس مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس ، قدرت نه گفتن ، احترام و ... را در دانش آموزان ایجاد کرده ایم .

وی افزود: اگر این آموزش ها به درستی انجام شده و یادگیری اتفاق بیفتد، در رفتار مخاطبین ما تاثیر گذار خواهد بود و در نتیجه آسیبهای اجتماعی کاهش می یابد .

جعفری گفت : با توجه به این امر به نظر می رسد آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تاثیر گذار در جامعه ،باید یک نهضت و جریان فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ایجاد کند .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: این مهم در صورتی اتفاق می افتد که همه منابع انسانی در آموزش و پرورش همدل و یکصدا ، در این مسیر گام برداشته تا بتوانیم نسلی شاداب، با نشاط و سالم در جامعه داشته باشیم .

رییس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: این اداره در راستای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت و پیشگیری از بروزآسیبهای اجتماعی در بین دانش آموزان، خانواده ها و فرهنگیان برنامه ها و طرح هایی را در سطح استان به اجرا گذارده است .

لیلا نورافشان با بیان اینکه"مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در دانش آموزان یکی از وظایف اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است" گفت:این کارگاه با هدف بررسی راهکارهای پیشگیری از گرایش دانش آموزان به رفتارهای پر خطر اجتماعی در سراسر استان برگزار می شود .

وی با اشاره به برخی از طرح های اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش فارس گفت: بطور کلی 14 طرح در این خصوص در حال اجرا است که طرح فعلی در دوره متوسطه دوم اجرا می شود .

نورافشان افزود: طرح" نماد" یا نظام مراقبت از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان نیز از دیگر طرح هایی است که امسال به صورت پایلوت در 12 مدرسه مناطق و شهرستانهای استان و با همکاری 11 ارگان دیگر به اجرا در می آید .

رییس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش فارس یادآور شد :طرح "ماد" یا مشارکت اجتماعی دانش آموزان نیز با همکاری اداره بهزیستی اجرا می گردد .

طرح های خودمراقبتی، طرح های چهارگانه، آموزش مهارتهای زندگی، طرح خانه و مدرسه و جشنواره نوجوان سالم نیز از دیگر برنامه های اجرایی در اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش هست که نورافشان به آنها اشاره کرد .

نورافشان با اشاره به فراررسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: در همین راستا برنامه های ویژه ای از جمله تشکیل زنجیره انسانی نه به اعتیاد با مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان در شهرستانها برگزار گردیده است .

وی هدف از برگزاری این کارگاه اموزشی یکروزه را تربیت مدرسان میانی طرح مداخلات پیشگیری از آسیب اجتماعی در بین نوجوانان عنوان نمود و یادآور شد: این مدرسان پس از اتمام کارگاه در شهرستانها و مناق خود اقدام به برگزاری کارگاههای مشابه برای دانش اموزان و فرهنگیان می نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار