از سوي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

کارگاه آموزش پيشگيري از کودک آزاري در فرهنگسرا شهيد رجايي برگزارشد

از سوي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين؛ کارگاه آموزش پيشگيري از کودک آزاري در کودکان در فرهنگسرا شهيد رجايي برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۴۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، رضا رسولي، کارشناس اورژانس 123 در کارگاه «چگونه از کودک آزاري پيشگيري کنيم» گفت: تحقير، توهين و ناسزا گفتن به کودک، مسخره کردن کودک، مواجه کردن کودک با تصاوير، مطالب با رفتارهاي جنسي، بي توجهي به کودک و کتک زدن يا آسيب رساندن به کودک از جمله موارد کودک آزاري است.

رضا رسولي افزود: عدم توجه به تغذيه و نظافت کودک، استفاده از کودک به عنوان خدمتکار، عدم ابراز محبت به کودک، محروم کردن کودک از بازي و تفريح،بي توجهي به سلامت جسماني کودک و تنها گذاشتن کودک بدون حضور يک بزرگسال را از ديگر موارد کودک آزاري برشمرد.

وي در خصوص خط 123 و فعاليت هاي اورژانس اجتماعي توضيحاتي ارائه کرد و گفت:خط 123 يا اورژانس اجتماعي از سال 87 با هدف رسيدگي به مسائل کودک آزاري پايه گذاري شد.

به گفته رسولي، اورژانس اجتماعي در مداخله موثر به منظور کاهش جرائم، جلوگيري از تشديد بحران و آسيب هاي اجتماعي، کاهش صدمه بر اقشار در معرض آسيب و نيز جايگزيني مداخله هاي رواني - اجتماعي قبل از مداخله قضائي و انتظامي نيز تلاش مضاعف دارد.

پارسايي،کارشناس اورژانس اجتماعي به ارائه توضيحاتي در خصوص پيامدهاي کودک آزاري مانند تاخير در رشد مراحل زندگي اختلالت اضطرابي رفتارهاي پر خاشگرانه پرداخت و گفت: کودکي که مورد آزار ديگران قرار مي گيرد،اثرات جسمي و رواني فراواني از خود برجاي مي گذارد که گاه تا آخر عمر قابل جبران نمي باشد.

نرگس پارسايي افزود:کودک آزاري باعث اختلال در رشد جسمي و رواني کودک ،فرار کودکان از خانه، پرخاشگري ، سلطه جويي، اضطراب، کاهش اعتماد به نفس و در نتيجه منجر به بزهکاري کودک در جامعه مي شود.

گفتني است؛ در اين کارگاه آموزشي در زمينه پيشگيري از کودک آزاري در کودکان،تعريف جامع و کامل از کودک آزاري در خصوص کودکان زير 18 سال و آشنايي والدين با تربيت درست کودک مباحث مفيدي مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار