تغییر رفتار در دانش آموزان با ایجاد تغییر در نگاه و نگرش مدیران

معاون آموزش متوسطه مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس متوسطه دوره اول و دوم درگز و نوخندان تغییر رفتار در دانش آموزان را با ایجاد تغییر در نگاه و نگرش مدیران ممکن دانست.

کد مطلب: ۶۸۴۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا خراسان رضوی، رضا صابری معاون آموزش متوسطه مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس متوسطه دوره اول و دوم درگز و نوخندان گفت: هیچ تغییر رفتاری در دانش آموزان صورت نخواهد گرفت مگر با تغییر در نگاه و نگرش مدیران در فضای مدارس.
وی با اشاره به نظام تعلیم و تربیت بیان داشت: آموزش و پرورش یک کارخانه زود بازده نیست بلکه یک پروسه زمان بر است که صبر و تدبیر می خواهد.
معاون مدیر کل با اشاره به تغییر شکل و آرایش فضای مدارس گفت: این تغییر خیلی خوب است اما مهمترین تغییر، تغییر در نگاه و نگرش مدیران به عنوان محور اصلی تعلیم و تربیت و معلم به عنوان عنصر اصلی تعلیم وتربیت است. صابری ادامه داد با برنامه ریزی مناسب و ایجاد تغییر در نگاه و نگرش خود می توانیم اهداف تعلیم و تربیت را در دانش آموزان نهادینه کنیم.
وی اصل مشارکت را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش دانست و گفت: هیچ سازمانی با تکیه بر درون خود و بدون مشارکت دیگران نمی تواند موفق شود. برای همین باید مدیران ما به دانش آموزان نقش بدهند تا آنها کار تیمی و زندگی درجمع را در مدرسه آموزش ببینند.
معاون مدیر کل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انضباط و رفتارهای اجتماعی گفت: مدیران و معلمین باید با رعایت انضباط اجتماعی الگویی مناسب برای دانش آموزان باشند و اگر امروز دانش آموزان الگوهای مناسبی را انتخاب نمی کنند نشان از این است که ما نتوانستیم خودمان را به عنوان الگوی مناسب به آنها معرفی کنیم.
صابری اصل ارتباط و اعتماد اجتماعی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش دانست و افزود: ما با برنامه ریزی مناسب و عمل به آنها می توانیم به تقویت اصل ارتباط و اعتماد در جامعه کمک کنیم و سعی کنیم آن را از دست ندهیم.
معاون آموزش متوسطه مدیرکل در پایان سخنانش بیان داشت: آسیب پنهانی که آموزش و پرورش را تهدید می کند عدم انگیزه در همکاران و نداشتن مهارت لازم در دانش آموزان است که ما با برنامه ریزی مناسب می توانیم به دانش آموزان ضمن دادن مدرک مهارت لازم را نیز آموزش بدهیم تا در زندگی خود و جامعه دچار مشکل نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار