معاون قائم مقام وزیر کشور در ستاد صیانت حقوق شهروندی:

حقوق شهروندی متناسب با قوانین و فرهنگ هر کشور تدوین می شود

معاون قائم مقام وزیر کشور در بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در همایش ملی حقوق شهروندی در تبریز گفت: حقوق شهروندی متناسب با قوانین و فرهنگ هر کشور بوده و امکان دارد حقی در یک جامعه و فرهنگ در جامعه دیگر حق نباشد

کد مطلب: ۶۸۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجانشرقی، علی مالازاده در این همایش گفت: یکی از آسیب های اجتماعی نارضایتی مردم از نظام اداری است.

معاون قائم مقام وزیر کشور در بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ادامه داد: مبنا کار مسئولین تدوین برنامه هایی با هدف کاهش تخلفات و ارتقا رضایتمندی است.

وی افزود: آموزش و توانمندسازی مردم و مسئولین در جهت احقاق حقوق و تکالیف شهروندیاز جمله اهم این برنامه ها است.

مالازاده همچنین تصریح کرد: حقوق شهروندی متناسب با قوانین و فرهنگ هر کشور بوده و امکان دارد حقی در یک جامعه و فرهنگ در جامعه دیگر حق نباشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: در برنامه های بالا دستی آشنایی مردم در وهله اول با حقوق خود و در مراحل بعدی تکالیف ایشان در نظر گرفته شده است.

مالازاده اضافه کرد: بعد از آشنایی مردم با حقوق و تکالیف خود، رویکرد مجموعه استقرار دولت الکترونیک که از عوامل اصلی رضایتمندی شهروندان است.

علی مالازاده با اشاره به اینکه تشویق تنبیه ملاقات ها با مردم از دیگر برنامه های ستاد صیانت استاظهار کرد: در حقوق شهروندی دستگاههای اداری یک وظایف عمومی و یک وظایف اختصاصی دارند.

رحیم شهرتی فر هم همچنین در این همایش با بیان اینکه در دنیا رفتار متمدنانه مختص منطقه خاصی نیست، افزود: نکته آغاز ما در حوزه حقوق شهروندی باید از اصحاب علم و دانش باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجانشرقی تصریح کرد: به عقیده کارشناسان، شهروندان زمانی که به حقوق دیگران احترام قائلند به درجه شهروندی ارتقا می یابند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: شهروندی، خاص شهرنشینان نیست بلکه شهروندان تک تک افراد یک کشور را در بر می گیرد.

شهرتی فر با بیان اینکه تعالیم دینی همواره بر کرامت انسانی تاکید داشته، اظهار داشت: خوشبختانه روح تعاون و همکاری در فرهنگ ما از دیر باز بوده است و مصداق آن یاری همه جانبه ملت به زلزله زدگان اخیر بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجانشرقی با تاکید بر اینکه آموزش حقوق شهروندی بایستی از دوران کودکی و دبستان آغاز شود، اذعان داشت: حق داشتن آزادی، رای دادن و ... از حقوق مرسوم شهروندی است که هر شهروند باید دارا باشد.

شهرتی فر در پایان یادآور شد: حقوق ملت در اصل 11 تا 42 قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است.

در ادامه این همایش 6 مقاله از 61 مقاله منتخب از 141 مقاله ارسالی به همایش توسط مولفان مقالات ارائه و داوری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار