معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

رتبه سوم کشوری اردبیل در تولید عسل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل در تولید عسل رتبه سوم کشوری را دارد.

کد مطلب: ۶۸۴۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، بهلول تکلوی گفت: در حال حاضر استان اردبیل در تولید عسل رتبه سوم کشوری و در میانگین تولید، عسل از هر کلنی کندوی عسل رتبه نخست کشور در کلنی سنتی شهرستان خلخال رتبه نخست را به خود اختصاص داده است .
وی در خصوص بررسی وضعیت صنعت زنبورداری در اردبیل اظهار داشت: با هماهنگی بانک کشاورزی علی رغم تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی برای صنعت زنبورداری معرفی بالای ۵۰۰ کلنی عملی شد .
تکلوی افزود: با توجه به این که در سطح کشور از محل صندوق توسعه ملی برای بخش دام از جمله زنبورعسل تسهیلات و اعتباراتی در نظر گرفته نشده به لحاظ اهمیت جایگاه ویژه استان اردبیل این معاونت در پیگیری‌ها و مذاکرات متعدد با مدیر بانک کشاورزی استان و توافقات صورت گرفته در حوزه بانک کشاورزی کشور تمام زنبورداران بالای ۵۰۰ کلنی کندو را به بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی معرفی کرده و در حال حاضر مراحل قانونی خود را طی می‌کند که در سطح کشور بی‌نظیر است .
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اطلاع‌رسانی لازم برای پرداخت تسهیلات از محل سامانه بهین‌یاب به صورت گسترده در تمام شهرستان‌ها از جمله شهرستان خلخال صورت گرفته و تمامی زنبوردارانی که نیاز به تسهیلات دارند در سامانه ثبت‌نام و در کمیته تسهیلات با توافق بانک‌های عامل به بانک‌ها معرفی شده است و مراحل قانونی خود را طی می‌کند و آن هایی که در بانک تکمیل پرونده کرده‌اند موفق به دریافت تسهیلات می‌شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار