همایش "ارتقاء کیفیت زندگی شهری و توسعه شهری پایدار" برگزار گردید

همایش "ارتقاء کیفیت زندگی شهری و توسعه شهری پایدار" با حضور مسئولین استانی و شهری در سالن میلاد برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۴۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، همایشی با محوریت ارتقاء کیفیت زندگی شهری و با حضور رضایی مدیرکل راه و شهرسازی، ایزدی معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، حسینی مدیریت مسکن و ساختمان، ارتقایی معاونت عمرانی استانداری البرز، نصیری شهردار کرج، رسولی عضو محترم شورای اسلامی شهر کرج، قنبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، نائینی مدیر گروه شهرسازی دانشگاه هنر و دیگر مدیران ارشد استانی و کشوری و همچنین مهندسان حوزه شهرسازی و مدیریت شهری در محل سالن میلاد برگزار گردید .

در این همایش که با محوریت "ارتقاء کیفیت زندگی شهری و توسعه شهری پایدار" برگزار شد تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن تسلیت درگذشت هموطنان عزیزمان در حادثه زلزله اخیر، با اشاره به مشکلات استان در حوزه سکونت و شهر، اظهار داشت: حادثه زلزله شامگاه یکشنبه در کرمانشاه ایجاب می‌کند تا به این حوزه توجه جدی تری شود.

همچنین وی ویژگی منحصر به فرد این همایش را همکاری و همدلی چهار ارگان درگیر در این حوزه شامل اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، نظام مهندسی و دانشگاه هنر دانستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه آلودگی هوا، ترافیک سنگین درون شهری، استرس و اضطراب شهروندان و ناهنجاریهای اجتماعی مهمان کلانشهرها به ویژه شهر کرج شده است، ادامه داد: در کمتر از یک دهه پیرو مصوبات ملی با استان شدن کرج، جایگاه و نقش کلانشهر کرج تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ با رشد جمعیت نرخ رشد البرز ۲/۳۷ درصد یعنی ۲ برابر متوسط کشوری شد، بیان کرد: رشد جمعیت شهری از این هم فراتر رفته و نرخ ۳/۶۵ درصد را تجربه کرد و این نشان دهنده رشد بی قاعده شهرها و خارج شدن سکنه از روستاهاست که از مصادیق و نمودهای رشد قابل توجه در این استان می توان به کمالشهر، محمدشهر و گرمدره اشاره کرد.

وی افزود: در حال رایزنی به منظور به روزآوری طرح ها و برنامه های استان هستیم و در این مسیر نیاز به همفکری و مشارکت متخصصان حوزه شهری و شهرسازان داریم. اخیرا نیز در پاسخ به نیازهای مهندسان شهرساز اقداماتی به منظور استفاده از خدمات مهندسان شهرساز دارای پروانه اتخاذ کردیم.

در پایان رضایی ابراز امیدواری کرد که با دلسوزی، هم افزایی و همدلی در جهت ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و ایجاد محیطی بالنده و سرزنده برای مردم شریف استان البرز منشا اثر بوده و موفق باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار