تشکیل زنجیره انسانی "نه به اعتیاد و آسیب های اجتماعی" دانش آموزان فارس

رئیس اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي آموزش و پرورش فارس گفت: همزمان با هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی،زنجیره انسانی دانش آموزان با شعار " نه به اعتیاد و آسیب های اجتماعی " در سراسر فارس تشکیل شد.

کد مطلب: ۶۸۴۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا فارس ، لیلا نور افشان،گفت: برای سومین سال پیاپی و به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی (22 الی 28 آبان ماه) و در راستای گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب ها و اجتماعی سازی مبارزه با موادمخدر ، برنامه‌ها و فعالیتهای متنوع آموزشی و فرهنگی، در زمینه شناخت و آگاهسازی در زمینه اعتیاد، رفتارهای پرخطر و آسیبهای اجتماعی،در مدارس فارس اجرا می شود.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي آموزش و پرورش فارس افزود: یکی از برنامه های این هفته ، تشکیل زنجیره انسانی با شعار " نه به اعتیاد و آسیب های اجتماعی " است که با حضور دانش آموزان سراسر استان برگزار می شود و در شیراز نیز این برنامه با حضور دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم متوسطه نواحی چهارگانه شیراز برگزار شد.
نورافشان گفت: هدف از اجرای این برنامه آشنایی دانش آموزان با رفتار های پرخطر و معرفی آن به سایر افراد جامعه ، توانمند سازی و آماده نمودن دانش آموزان برای مقابله با آسیب های اجتماعی و در نهایت شکل گیری مشارکت اجتماعی در برنامه های پیشگیرانه از اعتیاد و آسیب های اجتماعی است که می تواند در کنترل و پیش گیری آسیب ها موثر باشد.
وی گفت: از دیگر برنامه های آموزش و پرورش فارس در این هفته ،برگزاری همایش پیشگیری از سوء مصرف الکل ،اعتیاد و آسیب های اجتماعی،برگزری کارگاه های آموزشی ، سخنرانی‌ ویژه گروه های هدف ، ارائه خدمات مشاوره ای به گروه های هدف تحت عنوان کاروان پیشگیری مستقر در فرهنگ سرای شهرداری می باشد.
برگزاری نمایشگاه‌ سیار پیشگیری، تجلیل از فعالان پیشگیری، قرانت و نصب میثاق نامه‌های پیشگیری در مدارس ، توزیع محصولات فرهنگی، اجرای برنامه‌های هنری و ورزشی با رویکرد ترویج پیشگیری از رفتارهای پرخطر، انتشار و توزیع پوستر مراقبت در برابر رفتارهای پرخطر نوپدید و مدیریت فوریت های اجتماعی ، برگزاری جشنواره سرود همیاران پیشگیری و سرود نه به اعتیاد ، از دیگر برنامه های این هفته می باشد که نورافشان به آنها اشاره کرد.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي آموزش و پرورش فارس افزود: روز جمعه هفته جاری نیز با شعار "معنویت مهمترین عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی " نامگذاری شده و در این روز دانش آموزان و فرهنگیان در مراسم نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار