یازدهمین آیین تجلیل از «نوگلان حسینی» برگزار می­‌شود

فرهنگ‌سرای اندیشه با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و کانون مداحان و شاعران آیینی کشور یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی را برگزار می‌­کند.

کد مطلب: ۶۸۴۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمدمیثم میثمی رییس فرهنگ­‌سرای اندیشه با تشریح کلیات و اهداف این برنامه گفت: یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف نشر و اشاعه فرهنگ دینی، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و شناسایی استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان برگزار می‌­شود.

وی درباره شاخص‌­های انتخاب دانش‌­آموزان مداح افزود: با نظر کانون مداحان و شاعران آیینی برای مقطع ابتدایی شاخص­هایی همچون خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات؛ در مقطع متوسطه اول علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه دوم علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار خواهد گرفت.
رئیس فرهنگسرای اندیشه با تاکید بر حضور مداحان پیشکسوت در مراحل داوری گفت: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در مراحل برگزاری آزمون باعث بالندگی و رشد نوجوانان مداح و ارائه آموزش‌­های صحیح به آنان می‌شود.
میثمی درباره نحوه و مهلت ثبت‌­نام دانش‌­آموزان در این همایش افزود: امسال همچون دوره‌­های گذشته با همکاری که با سازمان دانش‌آموزی شهر تهران داشتیم، فراخوانی برای ثبت‌­نام دانش‌آموزان علاقه‌مند به مدارس شهر تهران ارسال شد؛ که قرار است دانش آموزان تا تاریخ ۱۵ آبان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود اقدام به نام‌­نویسی کردند.
رییس فرهنگ­‌سرای اندیشه بیان کرد: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز شنبه ۲۰ آبان­، مقطع متوسطه اول یکشنبه ۲۱ آبان­ و مقطع متوسطه دوم دوشنبه ۲۲ آبان­ در فرهنگ‌­سرای اندیشه برگزار شد. پس از برگزاری آزمون‌ها، نفرات برگزیده از هر مقطع تحصیلی توسط هیئت داوران طی مراسمی در آمفی تئاتر فرهنگ‌­سرای اندیشه تجلیل خواهند شد.
وی در پایان گفت: در اختتامیه یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی به نفرات اول هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ پنج میلیون ریال، نفرات دوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ سه میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ دو میلیون ریال هدیه نقدی اهدا خواهد شد.
گفتنی است این آیین فردا 5شنبه 25 آبان ماه با حضور مسئولین برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار