اتصال کوچه به کوچه برق مناطق شهری زلزله زده آغاز شد

از ساعات اولیه بامداد امروز، همزمان با تلاش برای احیای خطوط فشار ضعیف، اتصال کوچه به کوچه و محله به محله برق مناطق شهری زلزله زده آغاز شده است.

کد مطلب: ۶۸۳۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، در زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه نزدیک به 60 درصد تأسیسات و تجهیزات برق این استان دچار تخریب شدند که اولویت‌ها برای برقرسانی در برقراری ایمنی و به مدار بهره برداری آوردن خطوط فشار قوی و فشار متوسط به منظور تأمین برق فوری مناطق حساس و حیاتی استان تعیین شد.

پس از گذشت حدود 48 ساعت از زمان وقوع زلزله، متخصصان امدادگر صنعت برق موفق شدند خطوط فشار قوی و فشار متوسط استان را به شرایط نرمال و پایدار بازگردانند.

میثم جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در این خصوص گفت: پس از رخداد این حادثه 30 تا 60 درصد زیرساخت‌های برق استان کرمانشاه دچار آسیب جدی شده بود که با کمک‌های استان‌های معین و فرماندهی صورت گرفته در منطقه هم اکنون شرایط خطوط فشار قوی و فشار متوسط کاملا نرمال است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز حیاتی حساس و معابر در اولویت برق‌رسانی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: در حال حاضر 90 درصد معابر و مراکز حیاتی مهم مناطق زلزله زده کاملا در شرایط پایداری قرار گرفته‌اند.

اکیپ های عملیاتی توزیع برق هم اکنون در حال کار بر روی شبکه فشار ضعیف هستند تا با مراجعه محله به محله و جایگزینی تجهیزات جدید به جای تجهیزات آسیب دیده، بتوانند جریان برق را تا جلوی ورودی هر منزل مسکونی برسانند.

از ساعات اولیه بامداد امروز، همزمان با تلاش برای احیای خطوط فشار ضعیف، اتصال کوچه به کوچه و محله به محله برق مناطق شهری زلزله زده آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار