رئیس گروه تفکر در دفتر تالیف کتاب های درسی در گفت و گو با پانا:

دانش‌آموزان از تلویزیون وتلفن همراه بیش ازهمه رسانه‌ها استفاده می کنند

رئیس گروه تفکر در دفتر تالیف کتاب های درسی گفت: دانش آموزان از تلویزیون و تلفن همراه بیشتر از سایر رسانه ها استفاده می کنند.

کد مطلب: ۶۸۳۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

میترا دانشور در گفت وگو با پانا، با اشاره به ورود کتاب جدیدالتالیف "تفکر و سواد رسانه ای" به مقطع متوسطه نظری که علیرغم انتخابی بودن با استقبال بالایی در کشور مواجه شده است اظهار داشت: این کتاب پیرو نظرسنجی از دانش آموزان درخصوص مصارف رسانه ای آنها برنامه ریزی و تدوین شده است.

وی توضیح داد: طبق این نظرسنجی که میان 386 دانش آموز دختر و پسر در 6 استان کشور انجام شده است، بیشترین مصرف رسانه ای دانش آموزان از طریق تلویزیون (داخلی و ماهواره ای) است که دانش آموزان میانگین 125 دقیقه از وقت خود را در روز به آن اختصاص می دهند. تلفن همراه و شبکه های اجتماعی موبایلی با 97 دقیقه و اینترنت (از طریق کامپیوتر) با 89 دقیقه رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

به گفته دانشور در رتبه های بعدی، فیلم و سینما (72 دقیقه)، کتاب غیردرسی (71 دقیقه)، موسیقی (71 دقیقه) و بازیهای رایانه ای (68 دقیقه) بیشترین ساعات استفاده دانش آموزان از رسانه ها را شامل می شوند.

درس تفکر و سواد رسانه ای را چه معلمانی تدریس کنند

رئیس گروه تفکر در دفتر تالیف کتاب های درسی درخصوص معلمانی که برای تدریس این درس مناسب هستند گفت: فارغ التحصیلان رشته علوم و ارتباطات اجتماعی و علوم اجتماعی (جامعه شناسی) مناسب ترین دبیران برای تدریس این کتاب هستند . البته در معاونت پرورشی وزارتخانه دبیران تعلیمات اسلامی (دینی) هم به این گروه افزوده شد. اگر دبیران دینی دارای نگرش تربیتی باشند و اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشند مناسب هستند.

وی درخصوص آموزش های ضمن خدمت معلمان برای آمادگی تدریس این کتاب بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان 100 مدرس را طی 32 ساعت آموزش دادیم که این افراد مکلف شدند در استان محل خدمت خود به دبیران این درس آموزش دهند.

دانشور افزود: امسال سی دی آموزشی "برفراز آسمان" به تعداد مدارس کشور برای این درس آماده و ارسال شده که به همراه دی وی دی 59 قطعه فیلم کوتاه و کتاب همراه معلم برای دبیران ارسال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار