حکیم زاده به پانا خبر داد

تاثیر مثبت راهبران آموزشی بر ارتقای کیفیت آموزش در مناطق محروم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: راهبران آموزشی بر ارتقای کیفیت آموزش در مناطق محروم و کلاسهای چندپایه تاثیر مثبت دارند.

کد مطلب: ۶۸۲۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رضوان حکیم زاده در گفت و گو با پانا، با تشریح اقدامات انجام شده برای حل مشکل راهبران آموزشی، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایجاد پست راهبران آموزشی از محل حذف مدیران مجتمع انجام می گیرد برای سازمان امور اداری استخدامی استدلال خود را فرستادیم و با محاسبه دقیق مشخص کردیم که نه تنها نیروی جدیدی به بدنه اضافه نمی شود بلکه با توجه به تعداد پست های مدیران مجتمع، این تبدیل صرفه جویی مالی نیز در پی دارد.
حکیم زاده گفت: با در نظر گرفتن شرایط آموزشی کلاسهای درس چندپایه و با توجه به مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص به نظر می رسد که یکی از راهکارهای بسیار موثر در تحقق عدالت آموزشی برخورداری از محیط های یاددهی - یادگیری مطلوب و آموزش با کیفیت برای همه کودکان است.
امسال فرصت حضور کودکان اتباع در مدارس فراهم شد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سالهای گذشته تلاشهای بسیار خوبی در زمینه جذب حداکثری کودکان واجب التعلیم داشته ایم و امسال نیز خوشبختانه با دستورمقام معظم رهبری و پیگیریهای خوب دولت تدبیر و امید فرصت حضور کودکان اتباع در مدارس فراهم شد.
ثبت نام کودکان فاقد اوراق هویتی
وی خاطرنشان کرد: در عین حال با دستورالعمل دولت و همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور کودکان فاقد اوراق هویتی نیز توانستند در مدارس ثبت نام کنند.
حکیم زاده اضافه کرد: بازتعریف عدالت آموزشی مدنظر ما است. تقلیل زاد عدالت آموزشی به صرف دسترسی کودکان به آموزش با هر شرایط و کیفیتی پاک کردن صورت مسئله است. دراین مرحله سوالی که باید از خودمان بپرسیم این است که آیا صرف حضور دانش آموز در یک کلاس با هر کیفیت می تواند به معنای برابری فرصتهای آموزشی باشد؟ که مسلما جواب این سوال خیر است.
تاکید بر استانداردهای کیفیت آموزش در مناطق محروم
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید به سمتی برویم که استانداردهای کیفیت آموزش در مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد از جمله کیفیت نیروهایی که برای آموزش بکار گرفته می شوند.
وی اشاره کرد: این که دانش آموزان ما در مناطق محروم از بسیاری از عوامل کیفیت بخش محیط آموزشی مانند امکانات و تجهیزات، وسایل کمک آموزشی و حتی خدمات آموزشی فرامدرسه ای مانند کلاس های زبان و غیره برخوردار نیستند بر روند تحرک اجتماعی در نسل آینده تاثیرخواهد داشت زیرا این دانش آموزان در آینده شانس کمتری برای ورود به رشته های مطلوب دانشگاهی خواهند داشت.
تاکید بر توانمندسازی معلمان
حکیم زاده با تاکید بر ارتقای کیفیت محیط های یاددهی-یادگیری در مناطق محروم گفت: از آنجاییکه کلاسهای چندپایه عمدتا در مناطق روستایی و محروم قرار دارند هرگونه کوتاهی در توانمندسازی معلمان که ما از طریق راهبران آن را دنبال می کنیم لطمه جدی به کیفیت آموزش این کودکان خواهد زد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در این زمینه معاونت پشتیبانی و توسعه و مرکز نیروی انسانی همکاری خوبی با ما داشتند و حاصل جلسات مشترک با این افراد ارسال نامه ای به سازمان امور اداری و استخدامی بود که در آن ایجاد این پست از محل حذف پست مدیران مجتمع درخواست شده است.
وی در پایان اشاره کرد: همچنین در این خصوص مکاتبه ای نیز با وزیر آموزش و پرورش داشته ایم و در مذاکره حضوری نیز وی بر پیگیری موضوع تاکید داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار