مجلات رشد باید در صف اول ارائه محتوا به دانش آموزان باشد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: وزارت آموزش و پرورش مجلات رشد را به شکل حرفه ای و عالمانه تدوین می کند بنابراین باید این مجلات در صف اول ارائه به دانش آموزان باشد

کد مطلب: ۶۸۲۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، براتعلی منصوریان در گردهمایی معاونین آموزشی و نمایندگان مجلات رشد ادارات آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: یک جامعه از طریق مطالعه و خواندن رشد پیدا می کند و بالنده می شود تفاوت آدمی با سایر موجودات این است که می تواند بگوید بیاندیشد و بخواند و بنویسد. و این مسیر برای انسان مسیر رشد و تعالی است.

وی ادامه داد: یکی از آرزو های ما این است که بچه هایمان مطالعه بیشتری داشته باشند. برای اینکه این اتفاق بی افتد باید رسانه و محتوا در اختیارشان قرار دهیم . سیل تقاضا ها و در خواست ها برای ورود و عرضه این محصولات به دل به اموزش و پرورش است ما مخاطب را داریم شاید ذائقه آن را خوب نمیشناسیم و ارتباط خوبی با مخاطب برقرار نمی شود.

منصوریان با بیان اینکه یک چهارم دانش اموزان ما مجله خواندند ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با یک تیم تخصصی و حرفه ای در نگارش و تصویر گری مجلات رشد را به شکل حرفه ای و عالمانه تدوین می کند بنابراین باید این مجلات در صف اول ارائه به دانش آموزان باشد

وی گفت: هنوز شکل قالب و شخصیت ها رشد در این سالها تغییر و رشد نکرده است و ارتباط کمی با دل معلمان دارد. ما در استان 440 معلم هنر مند داریم حدود 450 معلم مولف داربم باید مجلات رشد هم زمان با توسعه کمی به توسعه کیفی خود هم بپردازد و به یک رسانه درجه اول تبدیل شود و راهش این است که با بدنه اموزش و پرورش ارتباط بیشتری پیدا کند.

وی گفت: " دنیای بهتر زندگی بهتر با خانواده کتاب خوان" شعار امسال هفته کتاب است، م مجلات رشد می تواند مسابقات کتاب خوانی برگزار کند 144هزار نفر دانش اموز در مسابقات کتاب خوانی خراسان رضوی شرکت کردند اگر مجلات با این مسابقات ارتباطی برقرار کند ان وقت دانش اموز می تواند علاوه بر استفاده از مجلات رشد در مسابقه ای شرکت کند و خود را محک بزند. همچنین با یک تعادل و مدیریت یک مقدار نقش آموزشی خود را داشته باشد.

در ابتدای این مراسم محمد رضا بهروش مدیر عامل موسسه فرهنگی و انتشاراتی ضریح آفتاب گفت: مجلات رشد تنها مجله ای است که به صورت سیستماتیک توزیع می شود و همه دانش آموزان کشور می توانند از آن استفاده کنند. در سند تحول بنیادین هم این مجلات به عنوان بسته هاب کمک آموزشی امده است .

وی ادامه داد: ما به عنوان متولیان اموزش و پرورش زمانی می توانیم بچه ها را کتاب خوان کنیم که خودمان هم کتاب خوان باشیم به روش گفت: سال گذشته آموزش و پرورش خراسان رضوی با توزیع 302 هزار مجله رشد در حوزه حجمی در توزیع مجلات رتبه اول کشور را کسب کرد اما با توجه به اینکه حدود هشت درصد دانش اموزان کشور را در استان داریم در مجموع 4.7 درصد مجلات تولید شده در خراسان مصرف شده و این امار قابل قبولی نیست که باید دلایل آن اسیب شناسی شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار