نظرپور: مدارس باید متناسب با الگوهای معماری بومی مناطق ساخته شوند

رییس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: یکی از مواردی که تاثیر بسزائی در ماندگاری مدارس دارد مکان یابی دقیق و مناسب و الگوبرداری از معماری بومی یا منطقه ای است.

کد مطلب: ۶۸۲۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمدتقی نظرپور در همایش " مدرسه ، توسعه پایدار" که با حضور نجفی شهردار تهران و جمعی از مدیران اتاق بازرگانی و صنایع معادن ایران و مسئولین حوزه آموزش و پرورش و نیز تعدادی ازخیرین مدرسه ساز برگزار شد، گفت : در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی باید به ماندگاری مدارس توجه ویژه کرد.

وی افزود : یکی از مواردی که تاثیر بسزائی در ماندگاری مدارس دارد مکان یابی دقیق و مناسب و الگوبرداری از معماری بومی یا منطقه ای است.

رییس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه هم اکنون تنها ۴۸ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد، خاطر نشان ساخت : با رعایت اصول معماری سبز می توان به فضای مدرسه نقشی اضافه تر از کاربرد آموزشی داد.

وی همخوانی مدارس با اقلیم منطقه را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و گفت : حذف مدارسی که با الهام از اقلیم و معماری مناطق ساخته شده اند معنایی ندارد.

نظر پور در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش و تاثیر ارزنده خیرین مدرسه ساز کشور در توسعه فضاهای آموزشی گفت :تا سال ۹۲ تنها ۲۰ درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین احداث شده بود و این میزان تا سال ۹۵ به ۳۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به رشد قابل توجهی که در حوزه مشارکت بخش غیر دولتی در توسعه فضاهای آموزشی کشور رخ داده ، افزود : مهر ماه امسال ۵ هزار و ۲۰۰ کلاس درس در سطح کشور به بهره برداری رسید که ۵۰درصد آن به همت خیرین بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ظرفیت بسیار خوب خیرین در کشور تاکید کرد : باید از این ظرفیت خوب در جهت رفع نیازمندی های آموزش و پرورش استفاده کرد.

توجه به فضاهای آموزشی ناایمن از اولویت های اصلی این سازمان است

نظرپور گفت : توجه به فضاهای آموزشی ناایمن موجود یک ضرورت است که با مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی می توان مدارس فرسوده را کاهش داد.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود : توجه به مناطق نیازمند و کمتر توسعه یافته با در نظر گرفتن توسعه عدالت آموزشی از جمله اولویت های دیگر سازمان نوسازی مدارس کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به عمل نیکوکارانه بنیاد برکت که در فاز اول هزار باب مدرسه و بنیاد علوی هزار کلاس درس تقدیم آموزش و پرورش کشور نموده اند، گفت:دست تمام کسانی را که به توسعه فضاهای آموزشی کشور کمک کنند به گرمی می فشاریم و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری اعلام می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار