بانک اهل قلم نظام آموزشی و پدیدآورندگان کتاب درسی راه اندازی شد

به مناسبت 20 آبان ماه روز کتاب و اهالی قلم و رسانه، با هدف دسترسی به اطلاعات کتاب های درسی، بانک جامعی با عنوان بانک آرشیو الکترونیکی کتاب های درسی ایجاد شده است.

کد مطلب: ۶۸۲۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، اکرم عینی رئیس کتابخانه و اسناد سازمان پژوهش اظهار کرد: روز 20 آبان ماه روز کتاب و اهالی قلم و رسانه نامگذاری شده است به این منظور ضمن تبریک به همه همکاران فرهیخته، یکی از بزرگترین و جامع ترین بانک های اطلاعاتی اهل قلم یعنی پدیدآورندگان کتاب های درسی آماده بهره برداری شد.

وی افزود: هر سال اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، با عنایت به قانون واسپاری (‌اهداء دو نسخه کتاب تالیفی به کتابخانه )، دو نسخه کتاب درسی به همراه فایل الکترونیکی را به کتابخانه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اهداء می کنند. به این ترتیب این کتابخانه یکی از غنی ترین مجموعه های تخصصی کتاب های درسی است و بر این اساس با هدف دسترسی به اطلاعات کتاب های درسی، بانک جامعی با عنوان بانک آرشیو الکترونیکی کتاب های درسی ایجاد شده است.

عینی تصریح کرد: در این بانک اطلاعاتی، تمام اطلاعات کتابشناختی صفحه حقوقی کتاب های درسی از جمله پدید آورندگان درنرم افزار کتابخانه با قابلیت دسترسی به صورت الکترونیکی و جست و جوی درون متنی ذخیره و بازیابی و قابل دسترس است. این بانک اطلاعاتی می تواند به عنوان مرجعی ارزشمند برای سیاست گذاران نظام آموزشی، پژوهشگران وپدیدآورندگان کتاب درسی ایفای نقش کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار