حمایت از تجاری‌سازی یک اپلیکیشن در هشتمین جشنواره دانش‌آموزی نانو

اپلیکیشن "نانویی باش" در هشتمین جشنواره دانش‌آموزی نانو به عنوان طرح ویژه با قابلیت تجاری‌سازی مورد حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو قرار گرفت.

کد مطلب: ۶۸۲۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، اپلیکیشن "نانویی باش" جزو چهل طرح منتخبی بود که به مرحله دوم هشتمین جشنواره دانش‌آموزی نانو راه پیدا کرد و توانست با حضور در دهمین نمایشگاه علوم و فناوری نانو، یکی از دو جایزه تجاری‌سازی را از آن خود کند.

طراح این اپلیکیشن علی خسرونژاد متولد ۱۳۷۷ از شهرستان نیشابور خراسان رضوی و دانشجوی سال اول کارشناسی رشته علوم رایانه دانشگاه یزد است، او تاکنون محصولاتی نظیر نرم‌افزار جعبه نانو، نرم‌افزار نانو وب، نرم‌افزار نانوپلاس، انیمیشن حسنی و فناوری نانو و اپلیکیشن نانویی باش را در دوره‌های مختلف جشنواره دانش‌آموزی نانو ارایه داده است.

همچنین در سال گذشته موفق به طراحی و ساخت نرم‌افزار سایت باشگاه نانو (قابل استفاده در گوشی‌های تلفن همراه اندرویدی) شد.

خسرونژاد درباره این طرح می گوید: طرحی که در هشتمین دوره جشنواره نانو موفق به کسب امتیاز تجاری‌سازی شد، یک اپلیکیشن تلفن همراه (اندروید و iOS) است و محدودیت سنی ندارد. استقبال بیشتر از این اپ رایگان توسط مدیران موسسات آموزشی کلید خورد و در ادامه دانش‌آموزان نیز بسیار علاقه‌مند به استفاده از این اپ بودند. اپ نانویی باش! به علت حجم مناسب، رایگان بودن، دسترسی برای تمامی سیستم عامل‌ها، بانک اطلاعاتی جامع و خلاقانه بودن مورد توجه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان دهمین نمایشگاه فناوری نانو قرار گرفت.

وی ادامه داد: طراحی این اپلیکیشن به مدت دو سال طول کشید و بیشتر کارهای آن به صورت فردی انجام شده است (اعم از طراحی، برنامه‌نویسی و توسعه‌دهندگی)، اما نمی‌توان از حمایت‌های پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مهندس سینا مسیح‌آبادی نیشابور صرف نظر کرد.

گفتنی است، در هشتمین جشنواره دانش‌آموزی نانو علاوه بر معرفی و تقدیر از پنج طرح برتر، دو طرح ویژه با قابلیت تجاری‌سازی، نیز ضمن تقدیر برای فرآیند تولید محصول از طرف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو حمایت مالی شدند؛ این طرح‌ها شامل اپلیکیشن «نانویی باش!» توسط علی خسرونژاد از خراسان رضوی و طرح تهیه فیلتر طبیعی نانوکامپوزیتی اکسید آهن و الیاف خرما جهت حذف آلودگی سرب توسط ام‌البنین بلوچی نژاد از کرمان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار