معاون ساماندهی امور جوانان در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

هشدار درباره افزایش معضلات و ناهنجاري دختران

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نسبت به افزایش معضلات و ناهنجاری های رفتاری در میان دختران هشدار داد و گفت : یکی از راه‌های بهبود این وضعیت ارتقای سطح مشاوران و ورود روانکاوان رسمی به مدارس است .

کد مطلب: ۶۸۲۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

محمدمهدی تندگویان در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به ضرورت آموزش و مهارت های زندگی در حوزه جوانان اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در حوزه جوانان با آن روبرو هستیم، مباحث آموزشی حوزه جوانان است به این معنی که در رابطه با آموزش جوانان وحدت رویه ای میان دستگاه ها وجود ندارد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ورود دستگاه های اجرایی به مساله آموزش مهارت های زندگی گفت: یکسری مراکز از سوی وزارت جوانان وجود دارد که در آن آموزش های مشاوره ازدواج و روانشناسی ارائه می شود از طرفی در مدارس نیز بخش هایی آغاز شده که به دانش آموزان آموزش های لازم ارائه می شود.

وی ادامه داد: همچنین در دانشگاه ها و نهادهای لشگری که مجری دوره های سربازی هستند، مباحث آموزش به جوانان ارائه می شود اما در مجموع در هیچ یک از دستگاه ها وحدت رویه ای وجود دارد. به طوری که وقتی دانش آموزان آموزش می بینند و در آینده در اختیار ما قرار می گیرد با آموزش های ما مطابق نیست.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: من فکر می کنم، باید شورای سیاستگذاری آموزش در حوزه آسیب های اجتماعی تشکیل شود تا به همه دستگاه ها در بحث آموزش و رفع مشکلات جوانان کمک کند. معتقدم در موضوع آسیب های اجتماعی، آموزش و پرورش باید سطح مشاورین مدارس را ارتقا دهد و باید به سمت روانکاوان و مشاوران رسمی روانپزشکی بروند.

تندگویان تصریح کرد: مشکلات جوانان و نوجوانان به ویژه افزایش معضلات مربوط به دختران نوجوان نشان می دهد که نیاز به آموزش در حوزه آسیب های اجتماعی داریم.

وی همچنین از اعلام آمادگی معاونت جوانان وزارت ورزش برای همکاری با آموزش و پرورش در بحث آموزش به دانش آموزان خبر داد و گفت: در صحبتی هم که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم مطرح شد که دوره های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود. ما آمادگی داریم تا مربیان را در دوره های آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار