سومین سمینار سراسری امنیت اطلاعات برگزار شد

سومین سمینار سراسری امنیت اطلاعات با محوریت پاکسازی داده، بازگردانی داده و امنیت داده به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و مرکز آپای استان در دانشگاه خوارزمی برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۸۲۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز در کرج، سومین سمینار سراسری امنیت اطلاعات با محوریت پاکسازی داده، بازگردانی داده و امنیت داده به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و مرکز آپای استان در دانشگاه خوارزمی برگزار گردید.

عبادتی رئیس مرکز آپای دانشگاه خوارزمی، رسالت مرکز آپای استان البرز را تست و ایمن سازی فضای سایبری استان در حوزه تست نفوذ وب و شبکه و برگزاری دوره های آموزشی امنیت فناوری اطلاعات برای سازمان ها و ادارات عنوان کرد .

در ادامه حمیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز ضمن تشریح وضعیت امنیت فضای تبادل اطلاعات بیان داشتند با توجه به ارزیابی امنیتی از هشت دستگاه مهم که به صورت آزمایشی انجام شده است مشخص گردید این دستگاه ها از 25 درصد از استاندارد های امنیتی برخوردار می باشند که وضعیت بسیار نامطلوب است.

ایشان تاکید کردند کارشناسان آی تی دستگاه های اجرایی با پیگیری و مطالبه از دستگاه های مرکزی و وزارتخانه ها نسبت به افزایش ضریب امنیتی دستگاه مطبوع اقدام نمایند.

ایشان تصریح کرد با همکاری مرکز آپای استان باید نسبت به تربیت نیروهای واکنش سریع رخداد های امنیتی، برگزاری رویداد و دوره های آموزشی مبتنی بر امنیت اطلاعات و همچنین ایجاد شرکت های نوپای دانش بنیان در این حوزه اقدام گردد.

تسلیمی رئیس مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای بیان داشت: براساس گزارش شاخص های بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط اتحادیه جهانی مخابرات - ITU - اعلام شده است، کشورمان رتبه ۱۹ را از نظر شاخص آمادگی امنیت سایبری در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است و با توجه به اینکه کشور روزانه 10 هزار بار هدف حملات سایبری قرار می گیرد نیازمند بهبود شاخص آمادگی امنیت سایبری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار