اجرای طرح مراقبت ازبیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای روستایی

اجرای طرح مراقبت از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای روستایی سال 96 توسط کارشناس محیط زیست و دامپزشکی شهرستان نظرآباد صورت گرفت.

کد مطلب: ۶۸۲۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از البرز در نظرآباد، عادل میرزاپور سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد گفت: با عنایت به قوانین و دستوالعمل های سازمان دامپزشکی کشور و لزوم پیشگیری، کنترل و ریشه کنی بیماریهای دام و طیور با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری های فوق حاد تنفسی ،کارشناسان این اداره نسبت به مراقبت فعال طیور ، از طریق همکاری مسئولین فنی مرغداری ها و پرورش دهندگان طیور گوشتی ، تخمگذار و بهورزان روستایی اقدام نموده اند .

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد گفت: ویروس عامل بیماری آنفلوانزا در طول سالیان متمادی از طریق تغییر ماهیت قادر به ادامه حیات در جانداران مختلف شده است بطوریکه این تغییر ماهیت حتی در گونه ویروسی که تنها در یک نوع موجود زنده ایجاد بیماری می نماید نیز رخ داده است.

وی ادامه داد: پایش آنفلوانزای پرندگان شهرستان نظرآباد به ترتیب پرندگان آبزی (اردک و غاز) بوقلمون، بلدرچین، مرغ و خروس (واحدهای تخمگذار - مرغ مادر و اجداد ) است.

میرزاپور از عموم مردم خواست: از خرید پرندگان زینتی از پرنده فروشی های غیرمجاز جدا خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی طیور مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1512 به اداره دامپزشکی منتقل تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار