علیگو در برنامه پرسشگر:

تشکلهای دانش آموزی تهدید آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: توسعه تشکلهای دانش آموزی راهکاری برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

کد مطلب: ۶۸۲۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا، محمود علیگو در برنامه پرسشگر در خصوص توجه به فعالیتهای تشکلهای دانش آموزی، با اشاره به اینکه 30 هزار مربی در سطح کشور برای برنامه های این تشکلها فعالیت می کنند، اظهار کرد: آموزش مربیان در تابستان انجام می شود تا در طول سال دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهند. امسال پیش بینی می کنیم یک میلیون نفر جذب سازمان شوند و مدت جذب از ابتدای مهر تا پایان آبان ماه است.

21 هزار نفر خبرنگار دانش آموز

وی ادامه داد: اکنون 850 هزار نفر در سازمان دانش آموزی فعالیت می کنند که از این تعداد 21 هزار نفر خبرنگار دانش آموز و عضو خبرگزاری پانا هستند و در حوزه سلامت مدرسه و چالش های آن به ارائه خبر می پردازند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: در سازمان هر 7 نفر یک تیم را تشکیل می دهند و برای هر رصد 2 تا 3 تیم پیشتازان در نظر گرفته شده است در نهایت گروه هایی 45 نفره را تشکیل می دهند که یک مربی و یک دانش آموز خبرنگار در کنار آنها فعالیت می کنند.

توجه به مسایل تربیتی

علیگو در مورد میزان توجه به سازمان دانش آموزی تصریح کرد: برای توسعه فعالیتهای سازمان تغییر در مطالبات باید توسط صدا و سیما انجام شود اولویت اصلی ما در آموزش و پرورش حقوق معلمان و کنکور نیست بلکه باید مسائل تربیتی را مورد توجه قرار دهیم.

تشکلهای دانش آموزی حدود 50 درصد دانش آموزان را تحت پوشش دارد

وی افزود: باید نگاه تربیتی اولویت قرار بگیرد و مطالبه اول خانواده ها باشد. تشکلهای دانش آموزی حدود 50 درصد دانش آموزان را تحت پوشش قرار می دهد اما سرانه در نظر گرفته شده برای آن با احتساب تمامی بودجه ها بیش از یک هزار و 200 تومان نیست که باید با توجه به اهمیت این حوزه تاحدممکن برای آن هزینه شود.

آموزش و پرورش اولویت باشد

قائم مقام سازمان دانش آموزی اظهار کرد: 4 سال نظام سلامت به عنوان اولویت کشور بود که دستاوردهای قابل توجهی را کسب کرد حال باید آموزش و پرورش را به عنوان یک اولویت بدانیم و بهبود عملکرد آن را شاهد باشیم.

علیگو بیان کرد: حوزه آسیب های اجتماعی بسیار گسترده است و مسئله ای آن را تهدید می کند که مهمترین مورد هویت افراد است و دانش آموزان با حضور در تشکلها به تقویت هویت خود پرداخته و به دنبال آن مسئولیت پذیری افزایش می یابد بنابراین توسعه تشکلهای دانش آموزی راهکاری برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: دانش آموز عضو سازمان علاوه بر اینکه تلاش می کند از آسیب های اجتماعی در امان باشد باید دوست و همکلاسی خود را از این تهدیدها دور نگه دارد بنابراین به کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه دانش آموزی کمک می کند.

فعالیت های تشکلها در حوزه فضای مجازی

قائم مقام سازمان دانش آموزی در مورد فعالیت های تشکلها در حوزه فضای مجازی گفت: تا کنون فعالیت چندانی در این زمینه وجود نداشته اما با توجه به سیاست جدید آموزش و پرورش و راه اندازی تلویزیون تعاملی سینا به تدریج برای ورود به فضای مجازی اقداماتی در حال شکل گیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار