در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

ورود نهادهای مدنی برای حل مشکل ازدواج کودکان ضروری است/ رایزنی با فقها

یک فعال حوزه زنان درباره طرح ممنوعیت ازدواج کودکان گفت: نهادهای مدنی، انجمن های علمی – فرهنگی، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد با برگزاری جلسات مختلف و نشست های هم اندیشی با افراد تاثیرگذار از جمله علمای فقه می توانند نسبت به موضوع ازدواج کودکان بسترسازی کنند.

کد مطلب: ۶۸۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد

زهرا نژاد بهرام در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال توسط مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بخش زیادی از قوانین نیاز به بسترسازی اجتماعی دارد و موضوع ازدواج دختران زیر 13 سال نیز همینطور است و باید برای آن در جامعه بسترسازی لازم صورت بگیرد.

این فعال حوزه زنان به حضور و فعالیت انجمن های علمی و سازمان های مردم نهاد در بحث ممنوعیت ازدواج کودکان اشاره کرد و گفت: پیشنهادم این است که نهادهای مدنی، انجمن های علمی - فرهنگی، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد با برگزاری جلسات مختلف و نشست های هم اندیشی با افراد تاثیرگذار از جمله علمای فقه می توانند نسبت به موضوع ازدواج کودکان بسترسازی کنند.

وی افزود: از آنجا که علمای فقه نسبت به ازدواج دختران حساسیت دارند، سازمان های مردم نهاد و انجمن های علمی فعال در این حوزه می توانند با طرح مسایل مربوط به ازدواج کودکان از آسیب جسمی و روحی گرفته تا نبودن ظرفیت های متناسب برای فرزندآوری و نحوه تربیت فرزندان در دنیای را امروز را مطرح کنند و به نظرم طرح این مسایل بسیاری از نگاه ها را دچار تغییر می کند.

نژادبهرام تأکید کرد: ارائه آمارهای مختلف از آسیب های ازدواج کودکان و همچنین طرح دیدگاه های مختلف اجتماعی و فرهنگی به علمای فقه می تواند در پیشرفت طرح ممنوعیت ازدواج کودکان کمک کند چرا که یکی از ویژگی های فقه شیعه نوآوری و به روز بودن است و یقین دارم این موضوع با ورود نهادهای مردمی قابل حل است. مجلس فقط طرح را ارائه داده است اما آنچه درون جامعه رخ می دهد مطالبات جامعه است که کسی جز رسانه ها و انجمن های علمی مذهبی نمی تواند آن را حل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار