مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین شهرستان ری:

پیاده‌روی جاماندگان، مظهر عشق مردم به قیام حق‌جویانه امام حسین(ع) است

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین شهرستان ری گفت: شهرستان ری به عنوان قبله تهران جایگاه مذهبی رفیعی دارد که اوج تجلی آن در مناسبت های آیینی نظیر پیاده روی جاماندگان حرم ظهور و بروز می یابد.

کد مطلب: ۶۸۱۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،امین بابایی مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین شهرستان ری گفت: شهرستان ری به عنوان قبله تهران جایگاه مذهبی رفیعی دارد که اوج تجلی آن در مناسبت های آیینی نظیر پیاده روی جاماندگان حرم ظهور و بروز می یابد.

وی مراسم راهپیمایی جاماندگان حرم را مظهر عشق و علاقه مردم به قیام حق جویانه امام حسین(ع) ارزیابی کرد و افزود: مردم در مناسبت های مذهبی این چنینی، عشق و علاقه خود را به ائمه اطهار علیهم السلام و ارزش های والایی که این بزرگواران در پی احیای آن بودند، ابراز می دارند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین تصریح کرد: در راستای اشاعه فرهنگ ارزشمند عاشورایی اقدام شایسته ای تحت عنوان پیاده روی جاماندگان از زیارت اربعین کربلا صورت گرفته تا کسانی که توفیق زیارت حضرت اباعبدالله(ع) را در عراق پیدا نکردند، در این فرصت فراهم شده با همان نیت و حال و هوا از میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده روی کنند و این آیین ارزشمند را در تهران محقق کنند.

بابایی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای میزبانی از جاماندگان در ری گفت: به منظور ارائه خدمات شایسته به زائران، ستاد اربعین در شهرستان ری تشکیل شده و کمیته های مرتبط اعم از پشتیبانی، اجرایی، استقبال، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی اقدام به تدوین یک پروتکل داده که مبتنی بر آن خدمات ارزشمندی به زائران پایتخت صورت بگیرد و مانند سالهای گذشته به خوبی از راهپیمایان اربعین میزبانی کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیته اطلاع رسانی که موضوع انعکاس اخبار از حال و هوای این مراسم معنوی و همچنین اطلاع رسانی به زائران درخصوص نحوه ترددها، مسیر ترافیکی و معرفی مراکز و موکب های خدمات رسان را برعهده دارد، با تشکیل کانال های تلگرامی، صفحات اینستاگرام و یوتیوب توانسته فضاسازی مناسبی برای ارائه خدمات شایسته به زائران ایجاد کند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین شهرستان ری با بیان اینکه نقطه عطف این کمیته در انعکاس این قیام ارزشی و مردمی از طریق رسانه ملی است، تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته و با استقرار دستگاههای اس ان جی، این حماسه مردمی از شبکه های مختلف به صورت زنده پخش می شود.

بابایی اضافه کرد: شبکه تهران در آستان مقدس مستقر است که بصورت زنده و متداوم فرایند پیاده روی را منعکس خواهد کرد و مجموعه تیم های رسانه ای، خبرگزاری ها، عکاس ها و خبرنگاران خارجی این اقدام ارزشمند و حرکت ارزشی را که در سوی تحقق باورهای قیام عاشورا صورت می گیرد، این صحنه ها را ثبت و منعکس خواهند کرد.

وی با اشاره به ساخت مستند جاماندگان کربلا گفت: برای این منظور جلساتی با حضور مسئولان روابط عمومی دستگاههای خدمات رسان، بسیج رسانه و گروههای رسانه ای تشکیل شده که مقرر شده نهادهای عضو کمیته اطلاع رسانی نسبت به مستند سازی پیاده روی اربعین در حوزه خود بپردازند و به فرمانداری ارسال کنند که در نهایت توسط سازمان بسیج رسانه استان تهران تدوین و در رسانه ملی پخش خواهد شد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار