مهرمحمدی در گفت و گو با پانا:

تعدد پردیس های دانشگاهی ناکارآمد و غیر اقتصادی است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت:وجود تعداد زیاد پردیس دانشگاهی ناکارآمد و غیراقتصادی است و از نظر امکانات کالبدی و زیرساخت ها فاصله بسیاری با موضوعات مطلوب دارد.

کد مطلب: ۶۸۱۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
محمود مهرمحمدی در گفت‌ و گو با پانا، در خصوص چشم‌انداز در نظر گرفته شده برای توسعه دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: برای پاسخ به این مساله که باید تا کجا برای توسعه دانشگاه پیش برویم ، برنامه راهبردی دانشگاه مشخص شده است.
وی ادامه داد: براساس برنامه راهبردی دانشگاه باید با روش های مختلف 78 هزار ورودی داشته باشیم بنابراین برای پذیرش این تعداد دانشجو باید تجهیزات را آماده کنیم تا شرایط مطلوب ارائه شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: نکته حایز اهمیت برای توسعه دانشگاه انتخاب مدل اجرایی در راستای ایجاد شرایط مطلوب آموزش و تربیت معلم است تا دانشگاه از نظر استانداردهای مختلف ویژگی های لازم را داشته باشد. اکنون 100 واحد دانشگاهی داریم که وجود این تعداد واحد آموزشی ناکارآمد است زیرا دانشجویان را در شعب مختلفی توزیع می کنیم که معمولا کم جمعیت هستند.
مهرمحمدی بیان کرد: وجود این تعداد پردیس دانشگاهی بسیار ناکارآمد و غیراقتصادی است و از نظر امکانات کالبدی و زیرساخت ها فاصله بسیاری با موضوعات مطلوب دارد البته در اولین گام اساسنامه تعداد واحدهای دانشگاهی 64 واحد درنظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: برای تعداد مطلوب واحدهای دانشگاهی که در برنامه راهبردی در نظر گرفته شده باید ابعاد مختلف کار را به لحاظ واقعیت ها کشور و نیل سریعتر به استانداردهابی لازم در تربیت معلم و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بررسی کرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر دستیابی به کیفی‌ترین و اقتصادی ترین شکل پردیس های دانشگاهی برای خدمات مطلوب آموزشی، گفت: در حال تهیه گزارشی کارشناسی برای ایجاد مدل بهینه با احتساب تمامی ماموریت های دانشگاه ها هستیم تا در اختیار مراجع ذیصلاح بگذاریم.
وی با بیان اینکه باید کارشناسان و نخبگان این مدل اجرایی را برای دستیابی به شرایط بهینه بررسی کنند، گفت: این مدل از نظر تجارب جهانی، منابع اقتصادی و در برگیری تمامی ماموریت های دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته است.
مهرمحمدی یادآور شد: حرکت در دانشگاه فرهنگیان بر مدار کیفیت بوده و با اقدامات برنامه محور و تلاشهای صورت گرفته نسبت به گذشته پیشرفت هایی داشتیم از جمله اینکه بودجه تملک برای ساختمان های رفاهی دانشگاه تخصیص پیدا کرد همچنین آزمایشگاه ها را تجهیز کردیم. اما بدیهی است تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که مسیر رسیدن به این نقطه را در کتاب عملکرد دانشگاه تحت عنوان " اشارتی به راه طی نشده " در بخشی مستقل آورده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار