نقشه راه در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود سند بنیادین آموزش و پرورش مسیر حرکت تعلیم و تربیت یک مسیر تعریف شده است

کد مطلب: ۶۸۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، ناصر کرمی درمورد چالشهای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: هر اقدامی، نقشه راهی می خواهد و ما امروز در آموزش و پرورش نقشه راهمان سند تحول بنیادین است که با وجود سند بنیادین آموزش و پرورش مسیر حرکت تعلیم و تربیت یک مسیر تعریف شده است و با مطالعه این سند می دانیم هدفمان از تعلیم و تربیت فرزندانمان چیست .

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود:ساحت های شش گانه که در برنامه سند تحول بنیادین گنجانده شده است را در همه زمینه های علمی،اجتماعی،زیستی و ...را سرلوحه کارهایمان قرار داده و با تلاش و تغییر نگرش زمینه پرورش انسان های امروزی را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید که با نگاه ویژه استاندار سابق و همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاری ها رقم خورد، اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان بود که با اجرای این طرح در دو سال گذشته رتبه کنکور استان در سطح کشور ارتقاء پیدا کرده و امید می رود با همکاری شهرداری ها این برنامه همچنان با قوت ادامه پیدا کند و در بخش ارم نیز آمادگی داریم از دبیران مجرب این بخش جهت برگزاری کلاس های تقویتی کنکور استفاده کنیم.

کرمی با تاکید بر برنامه محوری در مدارس تصریح کرد :داشتن برنامه عملیاتی و برنامه محور حتی در مدارس چند پایه مورد تاکید است و در برنامه ها به اسناد بالا دستی توجه داشته باشیم و برنامه فرهنگی ،اقتصادی ششم توسعه را مد نظر قرار داده و از بازدید کنندگان از مدارس انتظار می رود برنامه عملیاتی مدارس را مورد مطالبه قرار دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد :تغییر نگاه و تفکر لازمه کار ما است و ما باید به سمت مدیریت مشارکتی رو بیاوریم و در این راه هم مشارکت درون سازمانی که می توانیم از ایده های خوب دبیران و دانش آموزان استفاده کنیم و هم مشارکت برون سازمانی که نمونه بارز آن حضور شوراها ، دهیاری ها،انجمن اولیاء و مربیان،نهادهای مختلف مردمی می باشد که از آن ها کمک می گیریم و نتیجه آن را هم می بینیم.

همچنین در این جلسه مشایخ بخشدار ارم،واقعی دوست نماینده انجمن اولیاء ومربیان و خدادادی نماینده مدیران بخش ارم در سخنانی مشکلات آموزشی مدارس بخش ارم را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار