افتتاح يازدهمين اورژانس اجتماعي دولت تدبير و اميد در هشترود/

ظرفيت ٥٠نفري مركز نگهداري شبانه روزي معلولين زير ١٤سال پسران در هشترود

وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي گفت:مركز نگهداري شبانه روزي معلولين زير ١٤ سال پسرانه موسي بن جعفر كه امروز افتتاح شد، ظرفيت ٥٠ نفر را دارد با مشاركت شهروندان هشترودي راه اندازي شده است

کد مطلب: ۶۸۱۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربايجان شرقي، علي ربيعي در اداره بهزيستي هشترود بيان كرد: در جریان سفر به آذربایجان شرقی، ابتدا پروژه آغاز به كار يك درمانگاه در بستان آباد را داشتيم كه آن را كلنگ زني كرديم. درمانگاهي كه ظرفيت ارتقا را دارد. در هشترود هم يك مراسم افتتاحيه مركز نگهداري شبانه روزي معلولين زير ١٤ سال پسرانه موسي بن جعفر را داشتيم كه ظرفيت ٥٠ نفر را دارد و با مشاركت شهروندان هشترودي راه اندازي شده است.همچنين يازدهمين اورژانس اجتماعي كه در دولت تدبير و اميد در استان افتتاح شده را در هشترود افتتاح كرديم.
وي ادامه داد: در مجموع ١٨ اورژانس اجتماعي در استان داريم كه از اين تعداد يازده مورد در دو سه سال اخير افتتاح شده است. اين مراكز به آرامش خانواده ها كمك مي كنند و كاهش آسيب هاي اجتماعي را منجر می شوند. ما گسترش امكانات معلولان كم بضائت را در پروژه كار خود قرار داديم و واگذاري نگهداري معلولان به بخش خصوصي و نگهداري معلول در خانه و تقبل هزينه هاي آن توسط دولت يكي از سياست هاي ما بوده كه آن را دنبال كرده ايم
وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي افزود:در ارتباط با اشتغال معلولان ما از دو جهت در حال حركت هستيم كه يكي استفاده از بيمه حق كارفرمايي است كه توسط دولت پرداخت مي شود و بسياري از مردان ما در حال حاضر به اين شكل معرفي شده اند و مشغول به كار هستند.راه ديگر هم دادن وأم به خود معلولان است.
ربيعي تاكيد كرد:در سه سال گذشته ،كمك پنج هزار ميليارد تومني وام قرض الحسنه در كميته امداد و در بهزيستي براي وام هاي اشتغال توسط دولت صورت گرفته است.
وي اظهار داشت :در بحث اشتغال روستايي و شهرهاي زير ده هزار نفر كه آيين نامه آن را امروز در كميسيون اقتصاد دولت به إتمام رسانديم، اولويت هايمان باز با توان جويان است. من همواره تلاشم بر اين بوده كه سهم سه درصدي معلولان حفظ شود كه متاسفانه برخي دستگاه ها در اين زمينه كوتاهي مي كنند.همچنين مهم ترين اقدام ما براي سال ١٣٩٦ لايحه حمايت از معلولان است كه اميد داريم با موفقيت به انجام برسد.

خبرنگار: ديبا پورباقري

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار