با حضور قائم مقام دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی؛

دوره آموزشی استانداردهای تولید محتوای الکترونیکی برگزار شد

دوره آموزشی استانداردهای تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از آن در کلاس درس ویژه مدیران مدارس نواحی یک و دو کرمان و مناطق چترود و ماهان با حضور قائم مقام دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۱۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، سید سعید بدیعی در این دوره آموزشی ضمن سخنانی به اهمیت و ارزش کتاب های درسی در مدارس پرداخت و خاطر نشان کرد: کتاب درسی مهمترین رسانه آموزشی است و لذتی که خواندن یک کتاب کاغذی دارد هیچ رسانه ای نخواهد داشت.
وی اظهارکرد: معلم نقش موثری در هدایت دانش آموز به سمت مطالعه و کتاب خوانی دارد و معلمی که اهل مطالعه نباشد نمی تواند دانش آموزان را به سمت کتاب خوانی ترغیب کند.
بدیعی از تدوین کتاب های درسی الکترونیکی 6 پایه تحصیلی با اولویت کتاب علوم دوره ابتدایی با واقعیت ارزش افزوده در سال تحصیلی آینده خبر داد.
قائم مقام دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور گفت: بر اساس سند تحول آموزش و پرورش و برنامه درس ملی تنوع بخشی به محیط های یادگیری و ایجاد انعطاف در برنامه آموزشی لازمه ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است.
بدیعی بر اساس فناوری های روز دنیا و نیاز دانش آموزان معلم در شرایط کنونی فقط نقش آموزش دهنده را ندارد بلکه باید دانش آموز را برای یادگیری آماده کند و خود نیز در فرایند یاددهی یادگیری نقش یادگیرنده و یاد دهنده داشته باشد.
وی از حجم زیاد بعضی از کتاب های درسی به عنوان یک معضل آموزشی نام برد و گفت: تنوع بخشی به رسانه های آموزشی در راستای کاهش حجم کتاب های درسی ضروری است.
بدیعی با بیان اینکه تحول از ستاد شروع نمی شود و بخشنامه و دستورالعمل مشکلی را حل نخواهد کرد افزود: تحول در آموزش و پرورش زمانی شروع می شود که در افکار معلمان تحول ایجاد شود.
وی گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی آموزش و پرورش به تنهای نقش آموزشی و پرورشی ندارد بلکه در بعضی از شرایط رسانه ها، همسالان، جامعه و فضای مجازی تاثیر بیشتری در تربیت دانش آموزان دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار