مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

اخلاص و صداقت عامل اصلی ماندگاری نهضت کربلا در تاریخ است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در کارگاه آموزشی شهدای مدافع حرم کانون نور ناحیه2 با محوریت شهید حججی گفت: عامل اصلی ماندگاری قیام امام حسین (ع) در تاریخ، اخلاص و صداقتی است که در نهضت کربلا موج می زند.

کد مطلب: ۶۸۱۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، احمد ناصری در این کارگاه با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) ، قیام هوشمندانه و آگاهانه بود، اظهار داشت: بعد از شهادت امام علی (ع) بدون شک بایستی امام حسن(ع) مدیریت جهان اسلام را بر عهده می گرفت، ولی با توجه به شرایط خاص آن زمان، وی تصمیم گرفت تا با معاویه معاهده ای را منعقد نماید.

ناصری ادامه داد: امام حسین (ع) نیز با احترام به تصمیم برادر بزرگوارش تا مرگ معاویه پایبند این معاهده بود.

وی با عنوان اینکه انحطاط جهان اسلامی از زمان معاویه شروع و در دوران حکومت یزید به اوج خود رسید، تصریح کرد: امام حسین (ع) با علم بر اینکه یزید شایستگی مدیریت جهان اسلام را ندارد و قدرت اسلام با روند حکومت وی تقلیل پیدا می کند، آگاهانه قیام خود را علنی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به این موضوع که عامل اصلی ماندگاری قیام امام حسین (ع) در تاریخ، اخلاص و صداقتی است که در نهضت کربلا موج می زند، خاطر نشان ساخت: امام حسین با قیام خود می خواست به وضعیتی که جهان اسلام دچار آن شده بود، خاتمه ببخشد.

احمد ناصری با بیان اینکه امام حسین (ع) و یارانش در راه رسیدن به اهداف والای خود قیام کردند، یادآوری کرد: امروز هم حرکتی که شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق انجام می دهند از بسیاری جهات مشابه قیام کربلا می باشد و کسانی که در این عرصه وارد شده اند، شعارشان همان شعار کربلاست.

ناصری افزود: برای اینکه بتوانیم رهرو خوبی برای شهیدان باشیم و راه آن ها را ادامه دهیم، باید در هر جایگاهی که هستیم و در هر عرصه ای فعالیت داریم، از خدمت به خلق غافل نباشیم و در جهت اعتلای آرمان های شهدا گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار